Ακρίβεια στην Ελλάδα: Η λύση είναι στα ακροδάχτυλά μας!

Designed by Freepik

Ακρίβεια στην Ελλάδα: Η λύση είναι στα ακροδάχτυλά μας!

Για κάθε πρόβλημα υπάρχει και μια λύση λένε. Πολλές φορές αυτή είναι δύσκολη κι επώδυνη. Όχι όμως όταν μιλάμε για την ακρίβεια στην Ελλάδα. Στην προκειμένη περίπτωση πιο επώδυνο είναι το πρόβλημα παρά η λύση.

Μιλώντας λοιπόν για την ακρίβεια στην Ελλάδα, ας δούμε τα στατιστικά στοιχεία, που δημοσίευσε τον Ιανουάριο του 2024 το ΙΝΚΑ. Όπως ανακοινώνει το Ινστιτούτο Καταναλωτή στον ιστότοπό του, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΣΕΕ, σε σχέση με τα εισοδήματα, παρατηρείται δυσανάλογη επιβάρυνση στα νοικοκυριά.

Συγκεκριμένα για εισοδήματα κάτω των 750€ διαπιστώνεται αύξηση 19% της δαπάνης για το ψωμί. Το ποσοστό υποχωρεί στο 11% για την κατηγορία εισοδημάτων μεταξύ 751 και 1.100€, ενώ περιορίζεται μόλις στο 1% για την κατηγορία 1.801 – 2.200€.

 

Από που κόβει η πλειονότητα των νοικοκυριών

  1. Το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) δηλώνει, ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  2. Το 52% (έναντι 50% πέρσι) δηλώνει, ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  3. Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο του 2023) δηλώνει, ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  4. Το 48% (έναντι 40% πέρσι) δηλώνει, ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
  5. Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο του 2023) δηλώνει, ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  6. Το 28% (έναντι 29% πέρσι) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  7. Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο του 2023) δηλώνει, ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
  8. Μόλις 4% του κοινού δηλώνει, ότι δεν έχει λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

                Ποιο μέτρο θέλουν οι περισσότεροι κατά της ακρίβειας;

Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%. Ένα 10% είναι υπέρ της μόνιμης δέσμευσης τιμής, ενώ παρά την αύξηση της χρήσης του market pass, μόνο το 6% το θεωρεί χρήσιμο μέτρο στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Η λύση για την ακρίβεια στην Ελλάδα είναι στο χέρι μας;

Βλέποντας τα παραπάνω νούμερα οι περισσότεροι από εμάς, όχι άδικα, αισθάνονται έρμαια του πληθωρισμού. Αυτό αντανακλά η απάντηση του 81%, που ορίζει ως λύση για την ακρίβεια στην Ελλάδα τη μείωση του ΦΠΑ. Φυσικά υπάρχουν μέτρα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της κυβέρνησης, ειδικά δεδομένου, ότι η χώρα μας έχει τιμές αναντίστοιχα ψηλές για τους μισθούς μας.

Υπάρχουν όμως και λύσεις που είναι στο χέρι μας. Μία από αυτές, που όλο και συχνότερα διαβάζουμε στο διαδίκτυο, είναι η παύση της κατανάλωσης. Άλλωστε και σε προηγούμενη ανάρτηση αναφέρουμε, πως η διεθνής αρθρογραφία αντιμετωπίζει τον καταναλωτή (εμάς δήλαδή), ως δολοφόνο του μισθού μας, επειδή δημιουργούμε ζήτηση.

Έτσι προκύπτει η ανώδυνη λύση της παύσης κατανάλωσης για να αναγκαστούν οι εταιρείες και τα σουπερ μαρκετ να μειώσουν τιμές. Για να έχει αποτέλεσμα υπάρχουν 2 όροι: Α) Να συμμετέχει η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού. Β)Να έχει διάρκεια τουλάχιστον μιας βδομάδας ή να επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Οι εταιρείες μπροστά σε μεγάλη απώλεια προτιμούν το λιγότερο δυνατό κόστος. Από το να μην αγοράσει κανείς έναν μεγάλο όγκο των προϊόντων τους θα προτιμήσουν να ρίξουν τις τιμές. Έχουμε άλλωστε αναφερθεί ξανά από αυτό το ιστολόγιο στο πως ούτε ο Dior γλίτωσε από τις συνέπειες του μποϊκοτάζ, αλλά και τι πρέπει να ισχύει για να είναι πετυχημένο.

Αξιολογήσεις: Το αντίβαρο της ακρίβειας

Η άλλη λύση επίσης ανώδυνη για τον καταναλωτή είναι οι αξιολογήσεις. Πλέον όλο και περισσότεροι πριν κάνουν μια αγορά συμβουλεύονται τις αξιολογήσεις, για την ακρίβεια το 92% των καταναλωτών.

Αν λοιπόν μια εταιρεία γνώριζε, ότι στο τέλος κάθε αγοράς σας, θα την αξιολογούσατε για την εξυπηρέτηση, που σας πρόσφερε. Αφενός θα λάμβανε υπόψη τη γνώμη σας, αφετέρου  θα τιμούσε τα χρήματα, που διαθέτετε για τις υπηρεσίες τους.

Και όλο αυτό απλώς και μόνο με τις αξιολογήσεις. Κι αν απορείτε πως και τι γράφουμε σε αξιολογήσεις για την εξυπηρέτηση μείνετε συντονισμένοι, καθώς θα επανέλθουμε στην επόμενη ανάρτηση.

Και αν νιώθετε ήδη, ότι θέλετε να πάρετε τα πράγματα στα χέρια σας, ξεκινήστε γράφοντας τις αξιολογήσεις σας εδώ.

 

Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel