Αξιολογήσεις εταιρειών vs κανάλια marketing

Designed by Freepik

Αξιολογήσεις εταιρειών vs κανάλια marketing

Στο κυνήγι της απόσπασης θετικών κριτικών (εδώ μπορείτε να καταχωρείτε reviews customer experience) οι εταιρείες προχωρούν σε μια σειρά ανάλυσης δεδομένων και μετρήσεων. Ως εδώ όλα καλά. Μάλιστα το να είναι μια επιχείρηση data driven, στην εποχή των δεδομένων και των αριθμών είναι όχι απλώς θεμιτό, αλλά αναγκαίο. Αυτό που χαλάει όμως τη δουλειά είναι η λήψη υπόψη του ανθρώπινου παράγοντα.

Σε αυτή ακριβώς τη λεπτομέρεια στηρίζει μια επιχείρηση την επιτυχία της. Ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι. Kάθε επιχείρηση δηλαδή οφείλει να χρησιμοποιεί μετρήσεις σε συνδυασμό με τον απρόβλεπτο παράγοντα της ψυχολογίας του αγοραστή. Η εξισορρόπηση αυτών των δύο είναι και το μυστικό της επιτυχίας. Επειδή όμως αρκετά το φιλοσοφήσαμε και αγαπάμε τα δεδομένα, ας δούμε τι λένε και οι σχετικές έρευνες της Nielsen.

Tων φρονίμων οι marketers επενδύουν στην εμπιστοσύνη

Αρχικά να τονίσουμε, ότι οι σώφρονες marketers γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η λέξη κλειδί είναι η εμπιστοσύνη. Σε αυτήν ακριβώς εστιάζουν για τη δημιουργία σωστής σχέσης με το κοινό τους. Στη συνέχεια πρέπει να προσέξουν τα κανάλια μέσω των οποίων θα διαδώσουν την εμπιστοσύνη, που αποπνέει μια εταιρεία. Ας δούμε εδώ τι λέει η έρευνα της Nielsen για τη συσχέτιση εμπιστοσύνης και διαφήμισης:

1)Οι καταναλωτές ανά τον κόσμο θεωρούν αξιόπιστες πρακτικές διαφήμισης

  • τις χορηγίες,
  • τις προϊοντικές τοποθετήσεις και
  • την κοινωνική ενσωμάτωση μιας φίρμας

2)Παρόλα αυτά των 34% των marketers απέρριψαν τις στρατηγικές αυτές ως δευτερεύουσας σημασίας.

Τα reviews customer experience θα μπορούσαν να τους αλλάξουν γνώμη

Εάν ωστόσο οι ιθύνοντες του marketing χώρου διάβαζαν αρκετά reviews customer experience θα διαπίστωναν, ότι άλλα κανάλια διαφήμισης εμπιστεύεται περισσότερο το κοινό. Στο σημείο αυτό να παραδεχτούμε, ότι το digital marketing με στόχευση στις μετατροπές φέρνει άμεσες πωλήσεις. Γι’ αυτό τον λόγο όλες οι στρατηγικές του είναι δημοφιλείς μεταξύ των marketers. Από αυτή την άποψη οι συμμετέχοντες στην έρευνα μαρκετίστες εκτιμούν ως τα πλέον αποτελεσματικότερα, από πλευράς βραχυπρόθεσμων κερδών, τα ακόλουθα:

  • E-mails – 28.08%
  • Search (Μηχανές Αναζήτησης) – 33.46%
  • Social Media – 24.23%
  • Τηλεόραση – 3.46%*
  • Ραδιόφωνο 3.26%
  • Εκτυπώσεις 8.08%

Στον αντίποδα παρόλα αυτά είναι οι καταναλωτές, που έχουν διαφορετική άποψη για το ποια είναι τα αξιόπιστα μέσα προβολής. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ίδια έρευνα της Nielsen, οι καταναλωτές εμπιστεύονται λιγότερο τα ακόλουθα:

  • Text ads σε κινητά – Αναξιόπιστα κατά 45%
  • Online banner ads – 38%
  • Ads σε social media – 36%
  • Ads που εμφανίζονται μεταξύ των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης- 36%
  • Ads σε συσκευή κινητού – 34%
  • Online διαφημίσεις σε βίντεο – 33%
  • E-mails στα οποία έχουν εγγραφεί- 26%

Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι μόλις το 1.15% των marketers έχουν σκοπό να αυξήσουν τη διαφημιστική δαπάνη τους σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο. Αφού είδαμε ποια κανάλια εμπιστεύονται λιγότερο οι καταναλωτές, ας δούμε ποια εμπιστεύονται περισσότερο:

  • Επώνυμες ιστοσελίδες- 84%
  • Ενημερωτικά άρθρα από ιστοσελίδες αντίστοιχου περιεχομένου- 78%
  • Διαφημίσεις στην τηλεόραση – 78%
  • Διαφημίσεις στην εφημερίδα – 76%
  • Τοποθετήσεις σε τηλεοπτικά προγράμματα – 74%
  • Διαφημίσεις σε περιοδικά – 74%
  • Διαφημίσεις στο ραδιόφωνο – 72%

Αξιολογήσεις εταιρειών: Η πιο αξιόπιστη πηγή

Οι αξιολογήσεις εταιρειών και η διάδοση της φήμης από στόμα σε στόμα (το λεγόμενο Word of Mouth) είναι η πιο αξιόπιστη πηγή για το κοινό*. Αν παρόλα αυτά ένας μαρκετίστας θέλει να φέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στην εταιρεία του, θα πρέπει να έχει υπόψη πρώτα απ’ όλα το τι θέλει να πετύχει. Όπως συνιστά έτερη έρευνα της Nielsen (η Era of Adaption), οι στόχοι των ειδικών ήταν οι εξής:

Brand awareness κατά 25%

Απόκτηση νέων πελατών 45%

Διατήρηση των υπαρχόντων 19.6%

Πέραν του ότι η διάσημη εταιρεία στηρίζει την ανάπτυξη μέσω των ανώτερων οδών του marketing funnel, προτείνει στους ειδικούς να θέτουν προτεραιότητες ως προς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η εμπιστοσύνη, που δείχνει το κοινό σε ένα κανάλι προβολής, μπορεί να επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στο σημείο αυτό είναι απαραίτητη μια διευκρίνιση: Δεν είναι όλα τα μέσα κατάλληλα για όλους τους σκοπούς και για όλες τις καμπάνιες. Για του λόγου το αληθές, σε έρευνα αναφορικά με την καμπάνια «Χ» η Nielsen βρήκε, ότι σε επίπεδο μακροπρόθεσμων στόχων η τηλεόραση πέτυχε κατά 25% τον στόχο της, ενώ για έτερη καμπάνια ήταν λιγότερο αποτελεσματική.

Οι αξιολογήσεις αποτυπώνουν το συναίσθημα

Στις αξιολογήσεις εταιρειών αποτυπώνεται το συναίσθημα του καταναλωτή και αυτό σύμφωνα με τον διάσημο ερευνητικό κολοσσό πρέπει να είναι το ζητούμενο. Πέραν των απαραίτητων μετρήσεων του μάρκετινγκ, υπάρχει και ο αστάθμητος ανθρώπινος παράγων, όπως είπαμε και στην αρχή. Η χρυσή τομή μεταξύ των δύο κάνει έναν μαρκετίστα επιτυχημένο αποφέροντας και μακροπρόθεσμα οφέλη και την απαιτούμενη πρόοδο. Γι’ αυτό και το WoM βρίσκεται στην κορυφή των στρατηγικών μαρκετινγκ.

 

Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Pexels

* https://www.nielsen.com/insights/2022/2022-media-planning-why-brands-need-to-understand-consumer-sentiment/

2 Comments

Comments are closed.

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel