Αξιόπιστες αξιολογήσεις: Πως ξέρω ποιες να εμπιστευτώ;

Designed by Freepik

Αξιόπιστες αξιολογήσεις: Πως ξέρω ποιες να εμπιστευτώ;

Οι αξιόπιστες αξιολογήσεις μοιάζουν κάπως με το κυνήγι θησαυρού. Αφενός όλοι τις αποζητούν, γιατί είναι όντως ένας μικρός θησαυρός πληροφοριών. Από την άλλη όμως είναι και ζήτημα το να μπορεί κανείς να τις ξεχωρίσει.

Η κατάσταση έχει παρεκτραπεί με τις ψεύτικες αξιολογήσεις, επίσης γνωστές ως fake reviews, σε βαθμό που και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέλαβε δράση. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα πορίσματα στον οδηγό για να ξεχωρίζετε τα fake reviews.

Προτού δούμε πως ξεχωρίζουν συνήθως οι αξιόπιστες αξιολογήσεις από τις παραπλανητικές, ας εστιάσουμε στο γιατί είναι σημαντικές.

Αξιόπιστες αξιολογήσεις: Ένας μικρός θησαυρός

  1. 40% των αγοραστών δεν ψωνίζει, αν βρει πολλές αρνητικές κριτικές

Οι αξιόπιστες αξιολογήσεις είναι ένας μικρός θησαυρός για όλους όσοι καταναλώνουν, δηλαδή για όλους μας. Αρχικά σύμφωνα και με έρευνα του Local Review Survey για το έτος 2018 το 40% των καταναλωτών δεν αγοράζει από μια εταιρεία, εάν διαβάσει πολλές αρνητικές κριτικές. Αυτό και μόνο το ποσοστό αρκεί για να αποκαλύψει τη δύναμη των αξιολογήσεων.

  1. Το 82% των καταναλωτών συμβουλεύεται τις διαδικτυακές αξιολογήσεις πριν την επόμενη αγορά

Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center το 82% των Αμερικανών καταναλωτών συμβουλεύονται τις διαθέσιμες αξιολογήσεις στο διαδίκτυο, πριν κάνουν μια αγορά. Μάλιστα στη στατιστική που παρουσιάζεται στην ανάρτηση για το κατά πόσο είναι αξιόπιστα τα αρνητικά reviews customer service, φαίνεται και ποιοι είναι αυτοί που ασχολούνται περισσότερο με τις αξιολογήσεις. Λοιπόν, αν υποπτεύεστε τους GenZeders και Millenials, πέσατε μέσα. Οι ηλικίες από 18-35 είναι εκείνοι, που διαβάζουν, γράφουν, αξιολογούν, επηρεάζονται περισσότερο από τις διαδικτυακές αξιολογήσεις. Άλλωστε αποτελούν και το επόμενο κοινό με την αγοραστική δύναμη, αν δεχθούμε ότι ισχυρότεροι καταναλωτικά είναι οι 36-60+ λόγω επαγγελματικής- οικονομικής αποκατάστασης.

  1. Οι αρνητικές αξιολογήσεις εξ ορισμού τραβούν το μάτι

Σύφμωνα με μελέτη του καθηγητή marketing στο MIT, Duncan Simester, σε τυχαίο δείγμα αξιολογήσεων στην Amazon, το 59% των επιβεβαιωμένων αγορών είχαν θετικές αξιολογήσεις και μόνο το 4,8% αρνητικές. Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έρευνα σχετικά με τα reviews εδώ. Αυτό συμβαίνει κατά πλειοψηφία σε όλες τις ιστοσελίδες. Επομένως όταν υπάρχουν αρνητικά σχόλια σε έναν καταιγισμό θετικών, αυτά ξεχωρίζουν. Κι εκεί δημιουργείται η εντύπωση στον αναγνώστη, ότι θα ανακαλύψει κάποια σημαντική αλήθεια για κάποια αστοχία (υπηρεσίας, προϊόντος, εξυπηρέτησης), η οποία συχνά είναι βάσιμη.

Και πως θα ξέρουμε αν είναι αξιόπιστε οι αξιολογήσεις, που βλέπουμε; Ως εξής.

3 τρόποι να ξεχωρίζετε τις έγκυρες αξιολογήσεις

Και bonus πληροφορία!

Όπως αναφέρετε και στην ανάρτηση για το πως να διαβάζετε αξιολογήσεις, η έρευνα του Πανεπιστημίου του Γουολονγκόνγκ στην Αυστραλία δείχνει, ότι πίσω από τις αξιολογήσεις υπάρχουν ουμανιστικά κίνητρα. Κι όμως το να μοιράζεται κανείς τις εμπειρίες του δίνει την αίσθηση, ότι βοηθά άλλους, καθώς τους αποτρέπει να ζήσουν μια όμοια αρνητική εμπειρία ή τους παρακινεί να δοκιμάσουν κάτι καλό. Υπάρχει μια έννοια ανθρωπισμού σε αυτό. Κάτι που ενισχύεται και από το ότι οι άνθρωποι πιο εύκολα δέχονται κάποιον που μοιράζεται εμπειρίες, παρά κάποιον που διατυμπανίζει τα αγαθά που έχει.

  1. Οι αξιόπιστες αξιολογήσεις δεν είναι πολωμένες

Με βάση και τα ουμανιστικά κίνητρα που κρύβονται πίσω από την ανάρτηση μιας αξιολόγησεις, μοιάζει λογικό. Οι έγκυρες αξιολογήσεις δεν είναι ούτε του ύψους ούτε του βάθους, ούτε υπερβολικά επιθετικές- αρνητικές ούτε υπερβολικά εκθειαστικές- θετικές. Εκείνος που τις γράφει, θέλει απλώς να κοινοποιήσει τι εμπειρία αποκόμισε και θέτει αυτή σε γνώση των υπολοίπων.

  1. Στην ίδια λογική ούτε 5 ούτε 1

Και αναφερόμαστε στη βαθμολόγηση, η οποία επίσης δεν είναι των άκρων. Μια βαθμολογία μεταξύ 3.5-4 θεωρείτε ειλικρινέστερη από το τέλειο 5 ή το κάκιστο 1. Η νοοτροπία εδώ βασίζεται στο ότι σπάνια είναι όλα λάθος ή όλα τέλεια αντίστοιχα.

  1. Τα ψεύτικα προφίλ έχουν λίγες αξιολογήσεις

Αυτό αφορά την περίπτωση που αναζητάτε κριτικές σε μια ιστοσελίδα αξιολογήσεων. Αν εντοπίσετε κάποιο προφίλ, που έχει μόνο μια αξιολόγηση για μια μόνο επιχείρηση, υπάρχει ενδεχόμενο να μην είναι πραγματικό.

Bonus Πληροφορία: Όταν ψάχνετε αναζητάτε την αξιοπιστία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, αναζητήστε αξιολογήσεις, όχι απλώς βαθμολογίες. Ο λόγος είναι, ότι στις αξιόπιστες αξιολογήσεις, όσο σύντομες κι αν είναι θα υπάρχουν ψύγματα χρήσιμων πληροφοριών, που θα σας βοηθήσουν να λάβετε μια απόφαση.

Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel