Cyber Monday τιμές: Αποφύγαμε τον πειρασμό;
Δεν προλάβαμε να συνέλθουμε από τις Black Friday προσφορές και το δόλωμα που ακούει στο όνομα Cyber Monday τιμές, χτυπάει την ψηφιακή μας πόρτα! Όπως είδαμε και στην ανάρτηση της προηγούμενης εβδομάδας, οι Black Friday προσφορές είναι ακαταμάχητες. Εκεί εξηγήσαμε την ψυχολογία πίσω από τις black Friday τιμές και τα κίνητρα, που οδηγούν τον καταναλωτή σε αγορές.
Όπως υποσχεθήκαμε τότε, θα αναφέρουμε στο παρόν τα 5 βήματα στρατηγικής σημασίας για να αποφύγουμε τις παρορμητικές αγορές. Πριν από αυτό όμως ας δούμε, τελικά πότε ψωνίζουμε περισσότερο, στη Black Friday ή τη Cyber Monday;
Cyber Monday τιμές vs. Black Friday τιμές: Ο νικητής είναι…
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε, ότι είτε μιλάμε για Cyber Monday τιμές είτε για black Friday είναι το ίδιο και το αυτό. Και στις δύο περιπτώσεις έχει προσφορές. Αφού ξεκαθαρίσαμε αυτό, πάμε στο διά ταύτα. Σύμφωνα με έρευνα του National Retail Federation των ΗΠΑ:
· 67,4 εκ. καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους μόνο στο διαδίκτυο τη Cyber Monday. Ο αντίστοιχος αριθμός για την Black Friday ήταν 65.2 εκ. αγοραστές.
· Τα φυσικά καταστήματα είχαν την τιμητική τους κατά τη Black Friday, οπότε 67 εκ. καταναλωτές τα ψώνισαν από εκεί.
Επομένως κάθε μία από τις δύο γιορτές εκπτώσεων έχει και τον δικό της χώρο για να γνωρίσει άνθιση.
Η απόδραση ως ένας ακόμη λόγος για να καταφύγουμε στα ψώνια
Στην Αμερική, πριν τις γιορτές αυτές ήταν η Γιορτή των Ευχαριστιών, οπότε ο κόσμος ζητά να ξεφύγει από την ενίοτε «αποπνικτική» οικογενειακή ατμόσφαιρα μέσω του shopping. Στη χώρα μας είναι περισσότερο ο φόβος μη χάσουμε κάποια ευκαιρία ή το σύνδρομο του «έξυπνου αγοραστή», που κινούν το χέρι μας για την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Κι αν κάτι δεν προλάβαμε, κοιτάμε και τις Cyber Monday τιμές, μήπως έχει καλύτερες ακόμη προσφορές.
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε, ότι οι ειδικοί συνέδεσαν τη νοοτροπία του καταναλωτή με τη θεωρία της αγέλης για να ερμηνεύσουν τη συμπεριφορά μας.
Τα 5 βήματα για να παρακάμψουμε τις σειρήνες της Cyber Monday
Ή της Black Friday. Καθένας έχει τους δικούς του εκπτωτικούς δαίμονες να διαχειριστεί. Πριν ξεκινήσετε τα ψώνια παρασυρμένοι από τις Cyber Monday τιμές:
1. Πάρτε μαζί σας έναν τσιγκούνη φίλο σας!
Ένας οικονομικά οργανωμένο φίλο σας, αν το προτιμάτε, θα σας συγκρατήσει. Όταν ψωνίζουμε μόνοι, είναι πιο εύκολο να προβούμε σε ατασθαλείες. Υπάρχουν πράγματα που κάνουμε κατ’ ιδίαν και δε θα τα κάναμε, αν ήταν κάποιος άλλος μπροστά. Ως εκ τούτου πηγαίνοντας για ψώνια με ένα άλλο άτομο, και δη με κάποιον «σφιχτό» στα έξοδα, είναι μια κίνηση, που θα θέσει ένα φυσικό εμπόδιο στην παρόρμησή μας.
2. Αποφύγετε εξ ολοκλήρου τις παρορμητικές αγορές.
Σε αυτού του τύπου τις αγορές ακριβώς στοχεύουν οι Cyber Monday τιμές. Προσέξτε αυτές τις μικρές και ασήμαντες ψιλοαγορές. Είναι εκείνες που εκτοξεύουν σιγά και ύπουλα τον προϋπoλογισμό σας.
3. Μην πάρετε καλάθι στα χέρια!
Αυτό μοιάζει προφανές. Αν πάρετε καλάθι, θα πρέπει να το γεμίσετε κιόλας. Ακόμη κι αν δεν το προσέχουμε, ακόμη κι αν δεν είναι πρόθεσή μας, έχουμε την τάση να το γεμίζουμε. Δε θα κρατούσατε μετά χαράς 5 πράγματα στα χέρια. Έτσι δεν είναι; Τώρα που έχετε καλάθι όμως, γιατί να μη βάλετε 10 αντικείμενα μέσα;
4. Φτιάξτε μια λίστα
Το πιθανότερο είναι ότι όλο και πάνω σε κάτι που θα σας αρέσει, θα σκοντάψετε. Όμως! Μη βιάζεστε. Δημιουργήστε μια λίστα με όσα πραγματικά έχετε ανάγκη. Έτσι όταν θα αντιμετωπίσετε τις –ομολογουμένως- δελεαστικές κι όμως αχρείαστες αγορές, δε θα υποκύψετε!
5. Σχεδιάστε να κάνετε κάτι άλλο!
Ο τίτλος αυτός είναι παραπλανητικός, απλώς για να σας πούμε: Μην Ψωνίζετε! Προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Αν εντοπίσατε τι σας λείπει. Κάνατε έρευνα αγοράς. Είστε απόλυτα βέβαιοι, ότι μπορείτε να αγοράσετε μόνο ό,τι επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, προχωρήστε με τα ψώνια σας. Διαφορετικά, αν είστε από εκείνους τους επιρρεπείς στις Cyber Monday τιμές, κάντε κάτι άλλο. Πηγαίνετε μια βόλτα με φίλους, οργανώστε μαραθώνιους ταινιών. Απασχολήστε τον νου σας διαφορετικά.
Αν όμως η θέση σας είναι, ότι ψωνίζουμε στη Cyber Monday και τη Black Friday, τότε ρίξτε μια ματιά στον ακόλουθο οδηγό. Είναι συμβουλές του ΙΝΚΑ- Ινστιτούτου Καταναλωτή για το τι να προσέξετε αυτές τις ημέρες κατά της αγορές σας: https://inka.support/black-friday/
Και μην ξεχνάτε μετά από κάθε αγορά να καταχωρείτε τις αξιολογήσεις σας. Έτσι αλλάζετε τον καταναλωτικό κόσμο!
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik