Πως να διαγράψετε αξιολογήσεις: Τι κρύβει αυτή η φράση
Το ερώτημα, πως να διαγράψετε αξιολογήσεις, εμφανίζει θεαματικά πολλά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Τόσα που είναι απορίας άξιο, πραγματικά πόσοι πολλοί το αναζητούν. Και κυρίως γιατί έχει τόσες πολλές αναζητήσεις αυτή η απορία. Η σύντομη απάντηση σε αυτό, αλλά και στο τι κρύβει το ερώτημα, είναι απλούστατα όλη τη δύναμη του καταναλωτή. Πράγμα το οποίο είναι απόλυτα λογικό, αν αναλογιστεί κανείς τη δυναμική των αξιολογήσεων. Μια δυναμική, που ως τώρα δεν έχει γίνει πλήρως συνειδητή από το κοινό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
«Οι αξιολογήσεις μου»: Πως να τις διαχειριστεί κανείς.
Δύο είναι οι μεταβλητές της εξίσωσης ‘οι αξιολογήσεις μου’. Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές. Ας δούμε καθεμία από αυτές τις δύο μεταβλητές ξεχωριστά.
Επιχειρήσεις: Πως να διαγράψετε αξιολογήσεις
Το συχνότερο ερώτημα που θέτουν οι επιχειρήσεις προς αναζήτηση είναι πως να διαγράψετε αξιολογήσεις. Φυσικά το ερώτημα αφορά για τις αρνητικές κριτικές.
Έχει ενδιαφέρον στο σημείο αυτό, το γιατί δεν πρέπει να φοβόμαστε τις αρνητικές αξιολογήσεις.
Κάθε στιγμή της ημέρας τα προϊόντα και οι υπηρεσίες, που προσφέρουν διάφορες επιχειρήσεις, αξιολογούνται με την πολυτέλεια της απόστασης (κυριολεκτικά) και από την άνεση του υπολογιστή. Όπως όμως προλογίσαμε, η συχνότερη ερώτηση σχετικά με τις αξιολογήσεις είναι πως μπορούν να διαγραφούν. Γιατί αυτό;
Α)Οι αρνητικές αξιολογήσεις επηρεάζουν το SEO.
Η Google ανεβάζει ψηλά τις θετικές αξιολογήσεις και στέλνει πιο πίσω τις αρνητικές αξιολογήσεις. Ταυτόχρονα οι εταιρείες που συγκεντρώνουν θετικές αξιολογήσεις, ανεβαίνουν πιο ψηλά στα αποτελέσματα αξιολόγησης των μηχανών αναζήτησης, όπως προκύπτει άλλωστε και από την προηγούμενη διατύπωση.
Β)Λίγοι γράφουν, πολλοί διαβάζουν.
Μια κοινή διαπίστωση σχετικά με τις αξιολογήσεις είναι, ότι δε γράφουν τόσοι πολλοί, όσοι νομίζουμε.
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Ένωση διεξήγε έρευνα σχετικά με το πως ξεχωρίζετε τα fake reviews, με σκοπό την αντιμετώπισή τους. Σε αυτήν αποτυπώνεται ένας εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός ψεύτικων αξιολογήσεων.
Παρότι όμως δεν είναι πολλοί αυτοί, που γράφουν, είναι η πλειονότητα των καταναλωτών, που διαβάζουν τις αξιολογήσεις. Για την ακρίβεια διαμορφώνουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις με γνώμονα το τι έχουν διαβάσει.
Καταναλωτές: Οι αξιολογήσεις μου σε πρώτο πλάνο
Η δεύτερη παράμετρος αυτής της εξίσωσης είναι οι καταναλωτές. Οι ενεργοί, έχουν ένα ξεχωριστό παράθυρο με την κατηγορία «οι αξιολογήσεις μου», ώστε ανά πάσα στιγμή να περνούν καταχωρίσεις. Όπως προαναφέρθηκε, δε γράφουν πολλοί καταναλωτές αξιολογήσεις, οι περισσότεροι απλώς διαβάζουν. Είναι ενδεικτικό μάλιστα το πως η συμπεριφορά στο φυσικό κατάστημα μεταφέρεται και διαδικτυακά. Όμως πως ακριβώς μεταφράζεται αυτό;
Σπάνια στο φυσικό κατάστημα ένας πελάτης θα εκφράσει την αρνητική του εμπειρία από μια επιχείρηση. Απλώς δε θα ξανατιμήσει την ίδια εταιρεία. Όμοια και με το διαδίκτυο. Σπάνια γράφει κάποιος αρνητικές αξιολογήσεις, απλώς δεν ξαναψωνίζει. Επομένως όταν μπει στη διαδικασία να συντάξει αξιολόγηση, το κάνει συνειδητά. Άρα το ερώτημα πως να διαγράψετε τις αξιολογήσεις, δεν το θέτει ο καταναλωτής.
Πριν λοιπόν πάει για ψώνια θα ανατρέξει στις υπάρχουσες αξιολογήσεις και θα αναζητήσει θετικές και αρνητικές. Για προσπαθήστε να θυμηθείτε όμως: Είναι περισσότερες ή λιγότερες στο σύνολό τους οι αρνητικές αξιολογήσεις;
Οι αρνητικές αξιολογήσεις τείνουν να ξεχωρίζουν μέσα σε ένα σύνολο θετικών, τις οποίες άλλωστε και η Google προωθεί πιο ψηλά, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο για τους καταναλωτές και τις αξιολογήσεις.
Ο αντίκτυπος από τις αξιολογήσεις
Με τα παραπάνω γίνεται σαφής η δυναμική των αξιολογήσεων, αλλά και γιατί το πως να διαγράψετε αξιολογήσεις, είναι το συχνότερο ερώτημα που θέτουν οι επιχειρήσεις. Η αλήθεια είναι, ότι τα reviews έχουν αναδειχθεί σε ένα εξαιρετικό ακόμη εργαλείο digital marketing, που όμως δεν έχει λάβει τις διαστάσεις που του αναλογούν.
Αντιλαμβανόμενοι τη δυναμική των αξιολογήσεων οι καταναλωτές θα μπορούσαν να βγουν πραγματικά κερδισμένοι. Το μόνο που χρειάζεται, είναι από την ευκολία του κινητού ή του υπολογιστή τους να περάσουν μια αξιολόγηση. Τι διαφορά θα κάνει; Για να καταλάβετε αρκεί να θυμηθείτε κάθε φορά, που γίνεται ένα #cancel ή ένα κίνημα, όπως το Κίνημα της πετσέτας. Αν αντίστοιχα οι καταναλωτές εξέφραζαν την άποψή τους για την παροχή υπηρεσιών τακτικά και όχι περιστασιακά, θα υπολογίζονταν σε διαφορετικό βαθμό και οι ίδιοι και τα χρήματα που διαθέτουν για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik