Εκπτώσεις Ιανουαρίου not; Εσείς θα ψωνίσετε ή στηρίζετε underconsumption;

Designed by Freepik

Εκπτώσεις Ιανουαρίου not; Εσείς θα ψωνίσετε ή θα πάτε με τη νέα τάση του TikTok;

Οι εκπτώσεις Ιανουαρίου έφτασαν, το ίδιο όμως έχει κάνει και η νέα τάση, που προήλθε από το δημοφιλές social media! Άλλωστε το TikTok αναδεικνύει τάσεις και το νέο trend, που δε θα μας ξέφευγε, ακούει στο όνομα “underconsumption core”.

Για την ακρίβεια δεν είναι σίγουρο, ότι πρόκειται απλώς για μια τάση ή αν ήρθε για να μείνει, καθώς κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Τι προάγει το underconsumption core; Υπερασπίζεται τον μινιμαλισμό και τη λιτότητα.

Μια λιτότητα βέβαια, όχι όπως τη θυμόμαστε ή την ακούγαμε από τους μεγάλους την εποχή των μνημονίων. Η λογική του νέου trend είναι να ενθαρρύνει τον κόσμο να μεγιστοποιήσει τη χρησιμότητα των αγορών του ψωνίζοντας μόνο ό,τι πραγματικά χρειάζεται. Με άλλα λόγια το «ας το πάρω κι αυτό, μην τυχόν και χρειαστεί» είναι ακριβώς η αντίθετη λογική από underconsumption core.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς πρόκειται για τεράστιο challenge για τον σύγχρονο καταναλωτή, που έχει αγοραστική ισχύ. Ποιος είναι αυτός; Εκπρόσωποι των Boomers, GenX και Millenials (οι τελευταίοι είναι και τα πιο συχνά temu victims!), που γαλουχήθηκαν με τη λογική του “large”, που εμπνεύστηκαν από το κατοχικό σύνδρομο και που αν το ψυγείο δεν κλείνει με το ζόρι, δεν είναι γεμάτο.

Εκπτώσεις Ιανουαρίου not! Ή τουλάχιστον ξανασκεφτείτε πριν βγείτε για ψώνια

Αν λοιπόν οι παραπάνω νοοτροπίες σας εκφράζουν κι ετοιμαζόσασταν για επιδρομή σε ηλεκτρονικά ή φυσικά καταστήματα στις εκπτώσεις Ιανουαρίου, ξανασκεφτείτε. Βέβαια εδώ δε σκοπεύουμε να θίξουμε υπολείψεις. Απλώς θέλουμε να δούμε μήπως υπάρχει κάτι χρήσιμο για τον σύγχρονο καταναλωτή στο underconsumtion. Οπότε ας δούμε τι λέει η νέα συνήθεια.

  • Αντί λοιπόν να επιδεικνύουμε τεράστιες συλλογές από ρούχα, make up ή τα παραπάνω ασφυκτικά γεμάτα ράφια του ψυγείου, κάνουμε κάτι διαφορετικό. Αναρτούμε video με καταστήματα μεταχειρισμένων και συμβουλές για second-hand αγορές, αντί για πετυχημένες αγορές που κάναμε στις εκπτώσεις Ιανουαρίου.
  • Επιδεικνύουμε τις πρακτικές και συμμαζεμένες γκαρνταρόμπες μας, που έχουν τα απαραίτητα. Εναλλακτικά παρουσιάζουμε καλοσυντηρημένα αντικείμενα καθημερινής χρήσης και δίνουμε τα φώτα μας για το πως τα συντηρούμε.

Μαντέψτε ποιες γενιές είναι οι βασικοί υποστηρικτές του underconsumption

Όσο για το ποιος ανέδειξε τη νέα τάση, αυτό είναι λίγο πολύ προφανές. Οι προκλήσεις, που έχουν να αντιμετωπίσουν οι νέοι σήμερα, δεν είναι λίγες. Από την οικονομική πίεση του πληθωρισμού μέχρι περιβαλλοντικές, αλλά και κοινωνικές ανησυχίες οι GenZ και τους Millenials επηρεάζονται περισσότερο.

Επομένως ας σηκώσει το χέρι, όποιος νιώθει να «συνθλίβεται» από την οικονομική πίεση της ακρίβειας, που ούτε και οι εκπτώσεις Ιανουαρίου την περιορίζουν. Ανήκετε εδώ και το underconsumption core σας εκφράζει. Κάτι παρόμοιο είδαμε και παλιότερα με το deinfluencing, τη νέα τάση στα social media. Τώρα το underconsumption έρχεται να ισορροπήσει την υπερκατανάλωση.

Συγκεκριμένα φαίνεται, ότι βάζει ένα φρένο στον τρόπο που οι influencers τόσο έντονα προωθούν την υπερκατανάλωση μέσα από το give-away και τα haul βίντεο. Επομένως για να μην αδικούμε και τις παλιότερες γενιές, οι νεότεροι GenZ & Millenials τσιμπάνε από τις προωθητικές ενέργειες των influencers. Άρα ο καταναλωτισμός, είτε έχουμε εκπτώσεις Ιανουαρίου είτε Black Firday, δεν είναι θέμα γενιάς ή ηλικίας. Αφορά όλους και η νέα τάση της υπο-κατανάλωσης, αν υπάρχει ο όρος, απορρίπτει αυτή την πτυχή της κουλτούρας των influencers.

H ανάγκη που γέννησε τα ψώνια με «επίγνωση»

Οι νέοι άνθρωποι ανταποκρίνονται θετικά στον περιορισμό της κατανάλωσης βλέποντάς το ως ένα μέσο να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτητικές προκλήσεις. Ας δούμε ένα παράδειγμα από την Αμερική. Ο μέσος όρος χρέους που πρέπει να ξεπληρώσει όποιος πήρε φοιτητικό δάνειο, είναι $37.574 ανά δανειζόμενο σύμφωνα με το Education Data Initiative. Το φοιτητικό δάνειο είναι το μεγαλύτερο οικονομικό βάρος για τους φοιτητές στην Αμερική, που βάζουν σε προτεραιότητα την αποπληρωμή του δανείου από τις μη υποχρεωτικές δαπάνες.

Επίσης ο πληθωρισμός, σε όλον τον κόσμο, πριονίζει την αγοραστική δύναμη των GenZ, ακόμη και σε περιόδους προσφορών όπως οι εκπτώσεις Ιανουαρίου. Και ναι, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις ενδείξεις οικονομικής ανακούφισης, όπως οι μειώσεις των τραπεζικών επιτοκίων. Ωστόσο στη χώρα μας ο αυξημένος ΦΠΑ και οι αυξήσεις μισθών, που δεν ανταποκρίνονται στο μέγεθος του πληθωρισμού, εξακολουθούν να ζορίζουν τους νέους.

Το underconsumption core λοιπόν αντιπροσωπεύει τη διαρκώς αυξανόμενη επίγνωση της κατάστασης αλλά και την προσαρμογή στη νέα οικονομική πραγματικότητα. Ωστόσο η οικονομία δεν είναι ο μόνος λόγος.

Και όσοι νοιάζονται για το περιβάλλον, ψωνίζουν συνειδητά!

«Τι σχέση έχουν τα ψώνια, που κάνω μια στις τόσες στις εκπτώσεις Ιανουαρίου ή Ιουλίου με το περιβάλλον» απορεί κάποιος. Μεγάλη είναι η σύντομη απάντηση. Από τις χωματερές μεταχειρισμένων ρούχων μέχρι τα καύσιμα, που καίνε τα φορτηγά πλοία για να μεταφέρουν ρούχα της fast fashion, αλλά και gadgets και καθημερινές μικροσυσκευές, η πλειονότητα των αγορών μας είναι μάλλον περιττή.

Επηρεασμένοι από την έκθεση σε διαφημιστικές καμπάνιες άμεσα κι έμμεσα (paid ads, influencers κλπ) αγοράζουμε για να καλύψουμε ανάγκες, που μας δημιούργησαν. Αυτός είναι και ο στόχος του πετυχημένου marketing, να δημιουργεί ανάγκες.

Στην επόμενη ανάρτηση θα δούμε για τη fast fashion και αν η GenZ της γυρίζει την πλάτη. Επίσης ποιες είναι οι 2 στρατηγικές για χρήσιμα ψώνια στις εκπτώσεις Ιανουαρίου ή σε άλλες περιόδους προσφορών;

Και αν κάνατε ήδη τις λογικές αγορές σας στις εκπτώσεις Ιανουαρίου, μοιραστείτε τις εμπειρίες σας. Σας εξυπηρέτησαν καλά; Γράψτε τις αξιολογήσεις σας!

Image by user15285612 on Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel