Από τις κριτικές εταιρειών και τις online αγορές… στα μετρητά;
Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι όλη η διαδρομή της κατανάλωσης λειτουργεί ρολόι: Οι διαδικτυακές αγορές κυλούν ανεμπόδιστα, ο κόσμος πληρώνει με κάρτα και στη συνέχεια κάνει τις κριτικές εταιρειών όντας ευχαριστημένος. Όλα αυτά θα ήταν υπέροχα, εάν δεν έμπαινε στη μέση η πανδημία με τις προεκτάσεις της και σε οικονομικό επίπεδο. Λειτουργώντας επιβαρυντικά ο πληθωρισμός εκτίναξε τις τιμές στα ύψη. Σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι κατέληξαν με ένα σημαντικό ποσό φορτωμένο στις πιστωτικές ή με αρκετά χρέη.
Γεγονός είναι, ότι πρακτικές τύπου BNPL (Buy Now, Pay Later) ενίσχυσαν την αγοραστική δυνατότητα πολλών. Δεν είναι λίγοι εκείνοι, που επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής στο ταμείο λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Συγκεκριμένα με την επιλογή BNPL ο αγοραστής καταβάλει ένα ποσό της τάξης του 25% της συνολικής του αγοράς. Στη συνέχεια αποπληρώνει το εναπομείναν ποσό σε άτοκες δόσεις, τις οποίες ορίζει κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Πρόκειται για ενός είδους «δανεισμό» του καταστήματος προς τον αγοραστή. Μάλιστα στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη πρακτική, σε βαθμό που εάν ένα κατάστημα δεν διαθέτει το BNPL ως επιλογή πληρωμής, ο αγοραστής δεν κάνει την αγορά. Φυσικά, όταν υπάρχουν τέτοιου είδους επιλογές, οι θετικές κριτικές εταιρειών πέφτουν βροχή.
Σε τι θα βασιστούν οι αξιολογήσεις χωρίς το πλαστικό χρήμα;
Και μπορεί τα καταστήματα, που παρέχουν όλες τις δυνατότητες πληρωμής (αντικαταβολή, κάρτα, BNPL) να αποσπούν θετικές κριτικές customer service, το πρόβλημα όμως παραμένει. «Όταν δεν έχω χαρτονομίσματα και πληρώνω με κάρτα, αισθάνομαι ότι απλώς δεν έχω χρήματα», σκέφτονται οι περισσότεροι από εμάς. Γενικότερα το ερώτημα, πώς φεύγουν τα λεφτά, ταλαιπωρεί όλους. Και παρότι αυτή η νοοτροπία θα ταίριαζε καλύτερα σε boomers, εκφράζει τελικά και GenZeders και Millenials. Κι εδώ έρχεται το παράδοξο.
Έχετε ακούσει πώς η ζωή είναι ρόδα και γυρνάει ή ότι συγκεκριμένα μοτίβα ανά τους καιρούς επαναλαμβάνονται; Αυτό αποδεικνύει η νέα τάση, που εκτυλίσσεται στην Αμερική. Ας δούμε όμως το υπόβαθρο των επινοητών αυτής της τάσης: Είναι νέοι (ανήκουν στις προαναφερθείσες γενιές), κακοπληρωμένοι ή με τέτοιο πληθωρισμό και αύξηση να πάρουν πάλι τα χρήματα δε φτάνουν. Τι επινόησαν ή για την ακρίβεια τι επανέφεραν; Η αγωνία κορυφώνεται και το φρύδι σηκώνεται, όταν αντικρίζουμε τη λέξη… Μετρητά;! Κι όμως τα μετρητά είναι ο τρόπος τους να διαχειρίζονται τα οικονομικά.
Το φακελάκι των boomers, η σοφή επιλογή των GenZeders
Κι εκεί που λέμε, ότι ο κόσμος εξελίσσεται, να που μια… οπισθοδρόμηση μοιάζει πράξη επαναστατική! Πως γίνεται στην εποχή των online αγορών, όπου οι κριτικές customer reviews μπορούν να ανεβάσουν ή να ρίξουν μια επιχείρηση, ένα βήμα πίσω να μας οδηγεί αρκετά βήματα μπροστά; Γιατί απλούστατα όταν ο φάκελος αδειάσει, σημαίνει no money, no honey. Και χωρίς χρήματα τι θα ξοδέψει κανείς;
Αλλά ας δούμε τι σοφό έπρατταν οι boomers, που επανήλθε στην εποχή των online αγορών. Έπαιρναν τον μισθό τους. Τον χώριζαν σε φακέλους. Παράδειγμα, ο φάκελος με τους λογαριασμούς, ο φάκελος για την εξόφληση δόσεων, ο φάκελος για το σούπερ μάρκετ και ούτω καθεξής. Φροντίζαν δε να περάσουν με αυτά ακριβώς που έχουν. Αν ο φάκελος αδειάσει, δεν έχει επιπλέον έξοδα.
[…] Άλλωστε στην Αμερική ήδη η τακτική αυτή επανέρχεται από Millenials και Genzeders που από τις online αγορές και τα reviews περνάνε στα μετρητά! […]