Γιατί να γράψω αξιολογήσεις; Από ενδιαφέρον για τους άλλους!
Τι θα λέγατε, αν στο ερώτημα γιατί να γράψω αξιολογήσεις, σας απαντούσαμε, επειδή νοιάζεστε για τους άλλους; Παράδοξος τρόπος να εκδηλώσει κανείς το ενδιαφέρον του, σίγουρα. Μήπως το να αλλάξετε έτσι τον κόσμο, σας έπειθε καλύτερα; Για να μη σας μπερδεύουμε όμως, ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά.
Οι καταναλωτές, όλοι εμείς δηλαδή, δε θέλουμε μόνο να μας προσέχουν οι επιχειρήσεις, από τις οποίες ψωνίζουμε. Μας αρέσει να δείχνουμε κι εμείς το ενδιαφέρον μας προς τους άλλους. Αυτό ισχυρίζεται η Mintel σε έρευνα για τις καταναλωτικές τάσεις του 2024. Ένας τέτοιος τρόπος είναι γράφοντας αξιολογήσεις.
Είδαμε στην προηγούμενη ανάρτηση tip και παραδείγματα για το πως να γράψω αξιολογήσεις. Εδώ θα δούμε 2 ακόμη tips και σχετικά παραδείγματα.
2 tips για να καταχωρείτε χρήσιμες αξιολογήσεις
-
Δώστε προσοχή στη λεπτομέρεια!
“Δεν αρκεί να βάλω αστεράκια; Γιατί να γράψω αξιολογήσεις και να αναφέρω κάθε λεπτομέρεια”, απορεί κάποιος. Γιατί όπως έχουμε ξαναπεί, με μια αξιολόγηση, που περιγράφουμε το σύνολο της εμπειρίας ένας επιχειρηματίας λαμβάνει άμεση ανταπόκριση με το τι εκτιμά/ αρέσει/ προτιμά το κοινό του.
Αντίστοιχα με μια αρνητική περιγραφή βλέπει, τι δεν αρέσει στο κοινό του. Έτσι προσαρμόζεται ανάλογα. Την ίδια στιγμή ένας άλλος καταναλωτής βλέποντας μια περιγραφή βγάζει τα συμπεράσματά του. Άλλωστε κάτι που για έναν άνθρωπο είναι πρόβλημα, για άλλον δεν είναι. Επομένως βοηθάμε και άλλους υποψήφιους πελάτες να έχουν μια χρήσιμη εικόνα για μια επιχείρηση.
Παράδειγμα Θετικής αξιολόγησης: Επισκεφθήκαμε Σάββατο απόγευμα τον “ΦΧΨ” παιδότοπο. Ήταν ώρα αιχμής. Οι σερβιτόροι ήταν πολύ ευγενικοί κι εξυπηρετικοί. Καθώς ήταν η πρώτη φορά που πήγαμε μας ξενάγησαν στον χώρο και μας έδωσαν επιλογές για το που να καθίσουμε ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Η παιδαγωγός, που απασχολούσε τα παιδιά, κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον τους κι εκείνα έπαιζαν με την καρδιά τους. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε, ότι δε μας χρέωσαν έναν χυμό, γιατί τελικά δεν άρεσε στο παιδί, όταν τον δοκίμασε.
Παράδειγμα Αρνητικής αξιολόγησης: Επισκεφθήκαμε Σάββατο απόγευμα τον “ΦΧΨ” παιδότοπο, σε ώρα αιχμής. Οι σερβιτόροι φάνηκε να δυσκολεύονται να διαχειριστούν τον κόσμο, καθώς μας άφησαν να περιμένουμε -σε παιδότοπο με παιχνίδια και μικρά παιδιά!- περίπου ένα δεκάλεπτο. Αν και είχε διάφορα επίπεδα μας έβαλαν σε σημείο, που έπαιζαν μεγαλύτερα παιδιά. Θα προτιμούσα να μας πουν, ότι δεν είχαν διαθεσιμότητα για την ηλικία των παιδιών μας. Έτσι παρότι θα έφευγα, θα πήγαινα ξανά σίγουρα. Καθυστέρησαν αρκετά να μας φέρουν όσα παραγγείλαμε και η εξυπηρέτηση γινόταν βιαστικά. Γι’ αυτό ίσως μας έφεραν άλλο χυμό από αυτόν που παραγγείλαμε.
-
Γιατί να γράψω αξιολογήσεις; Για το συγγραφικό σας ταλέντο!
Η προσωπική πινελιά σε μια κριτική είναι ένα ακόμη επιχείρημα στο ερώτημα γιατί να γράψω αξιολογήσεις. Έχετε δει μερικούς ανθρώπους, που γράφουν αξιολογήσεις για μια εμπειρία με την ίδια άνεση, που Ο Alan Richman*, περιγράφει κάποιο εξαιρετικό πιάτο που δοκίμασε; Έτσι θα πρέπει να αφήσετε κι εσείς το δημιουργικό σας δαιμόνιο να ξεδιπλωθεί, όταν γράφετε αξιολογήσεις.
Όπως είδαμε και στα παραπάνω παραδείγματα, αλλά και σε αυτά της πρώτης ανάρτησης, όταν γράφετε αξιολογήσεις, πρέπει να φέρνετε κατά νου, όλη την εμπειρία. Από την αρχή που φτάσατε σε ένα μαγαζί μέχρι τη στιγμή, που θα φύγετε από αυτό. Καθώς πολλές επιχειρήσεις πληρώνουν για ψεύτικες αξιολογήσεις, αυτός είναι και ένας τρόπος να επικυρώσετε, ότι η αξιολόγησή σας είναι πραγματική.
Παράδειγμα θετικής αξιολόγησης που δεν είναι χρήσιμη:
Είχαμε τέλεια εξυπηρέτηση. Όλα ήταν άψογα. Περάσαμε καταπληκτικά και θα ξαναπάμε σίγουρα.
Και η αντίστοιχη αρνητική:
Όλα ήταν χάλια. Κακή εξυπηρέτηση, απαίσια τοποθεσία, κακό φαγητό. Μείναμε δυσαρεστημένοι. Δε θα ξαναπάμε.
Όπως βλέπετε τα τελευταία δύο παραδείγματα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με ό,τι έχουμε πει ως τώρα. Δεν είναι σαφές ούτε τι ήταν καλό ούτε και τι ήταν κακό. Μπορεί να έχει γραφτεί από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη ή κάποιον ανταγωνιστή (η αρνητική).
Επομένως στο γιατί να γράψω αξιολογήσεις περιγραφικές είναι χρήσιμο για τις επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνουν, ότι η αξιολόγηση είναι πραγματική, αλλά και τι πρέπει να αλλάξουν (αν πρέπει). Από την άλλη οι υποψήφιοι πελάτες κατανοούν αν μπορούν να ταυτιστούν με την εμπειρία σας, ώστε να δοκιμάσουν ή να απορρίψουν τελικά ένα μέρος.
Ακολουθεί μια ακόμη ανάρτηση σχετικά με το πως γράφω αξιολογήσεις. Εποικοδομητική κριτική και ειλικρίνεια επιστρατεύονται στο όνομα των αξιολογήσεων.
Έτοιμοι για πρακτική εξάσκηση; Δοκιμάστε να γράψετε αξιολογήσεις εδώ.
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik
*διάσημος και βραβευμένος δημοσιογράφος γεύσης