Ετοιμάζεστε για ψώνια; Προσοχή στις ψεύτικες αξιολογήσεις!
Οι εκπτώσεις είναι εδώ, το ίδιο και οι ψεύτικες αξιολογήσεις από πληρωμένα προφίλ, που επιστρατεύουν τα digital agencies ή απλώς από τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Και τι σχέση έχουν οι αξιολογήσεις με τις εκπτώσεις και τα ψώνια; Άρρηκτη!
Άλλωστε όπως είχαμε δει και στο άρθρο σχετικά με το αν πρέπει να φοβόμαστε τα αρνητικά reviews customer experience, το 68% όσων διάβασαν αξιολογήσεις σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία απετράπησαν από το να προχωρήσουν σε μια αγορά εξαιτίας όσων γράφονταν εκεί. Αντίστοιχα το 73% δήλωνε, ότι σκοπεύει να δίνει μεγαλύτερη ακόμη έμφαση στις κριτικές. Τα ποσοστά αυτά δίνουν μια ικανοποιητική εικόνα σχετικά με τη σχέση των αξιολογήσεων και των εκπτώσεων. Πάμε τώρα να δούμε 5 τρόπους με τους οποίους θα αναγνωρίζουμε τις ψεύτικες αξιολογήσεις, ώστε να μην επηρεάζουν τις αποφάσεις μας.
-
Μη βασίζεστε μόνο στις αξιολογήσεις με αστέρια
31% ψευδείς αξιολογήσεις μπορεί να βρει κανείς σε μεγάλες εμπορικές πλατφόρμες, όπως Amazon, Walmart και Best Buy σύμφωνα με ανάλυση του 2021. Αυτό σημαίνει, ότι οποιαδήποτε αξιολόγηση μπορεί να είναι παραπλανητική.
Εφόσον οι βαθμολογήσεις με αστέρια δεν είναι τόσο αξιόπιστες, μπορείτε να υπλογίσετε κατά μέσο όρο την εγκυρότητά τους. Δείτε το σύνολο των αστεριών, που έχουν συγκεντρώσει ώστε να έχετε μια γενική εικόνα.
-
Το κόκκινο πανί στις ψεύτικες αξιολογήσεις είναι…
Πολλά και όχι ένα πράγμα μαρτυρούν τις ψεύτικες αξιολογήσεις. Κι αν σας πιάνει πανικός, δε χρειάζεται καθώς ήδη έχουμε αναφερθεί σε οδηγίες για να διαβάζετε αξιολογήσεις εταιρειών σωστά.
Οι αναξιόπιστες αξιολογήσεις συνήθως είναι:
- Σύντομες,
- Βιαστικά γραμμένες,
- Γενικόλογες και ασαφείς
Δεν έχουν λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία ή τη χρηστικότητά τους. Συχνά περιορίζονται στο να γράφουν κάτι γενικόλογο, όπως «σπουδαίο προϊόν» ή «τους συνιστώ ανεπιφύλακτα». Δεν είναι τόσο η φράση, που χρησιμοποιείται όσο ότι γράφουν μόνο κάτι από τα παραπάνω χωρίς συμπληρωματικές πληροφορίες.
Άλλο ένα σημάδι, που καταμαρτυρά ψεύτικη αξιολόγηση είναι η υπερβολή. Πόσο μπορεί να ενθουσιαστεί κανείς με μια λαδόκολλα ή με κομμάτια μιας τρέσας! Και τα γραμματικά και συντακτικά λάθη μπορεί να μαρτυρούν ψευδή κριτική, αλλά σε αυτό ας μην είμαστε απόλυτοι. Σολοικισμοί και βαρβαρισμοί στη γλώσσα μας είναι συνήθεις.
-
Πόσες αξιολογήσεις έχει στο ενεργητικό του ο γράφων;
Ένας ακόμη τρόπος να ελέγξετε την εγκυρότητα κάποιου που καταχωρεί αξιολογήσεις είναι πόσες ακόμη έχει γράψει. Αν δημιούργησε έναν λογαριασμό μόνο και μόνο για να καταχωρήσει μια κριτική και δεν έχει άλλες, μάλλον είναι ύποπτο το προφίλ.
Ομοίως θα πρέπει να παρατηρήσει κάποιος αν ο ίδιος χρήστης έχει καταχωρίσει την ίδια σύντομη και γενική κριτική για μια πλειάδα άλλων προϊόντων.
Προσοχή τώρα! Το αν διαβάζετε ψεύτικες αξιολογήσεις ή όχι δε θα πρέπει να το κρίνετε με βάση το αν είναι θετικές ή αρητικές. Εκτενής αναφορά έχει γίνει και αν μπορούμε να εμπιστευτούμε τα αρνητικά reviews customer service.
Μείνετε συντονισμένοι στο ιστολόγιό μας καθώς ακολουθεί και δεύτερο μέρος με τρόπους για να αναγνωρίζουμε τις ψεύτικες αξιολογήσεις.
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik
[…] Επομένως στο ερώτημα ποιοι ζημιώνονται από τις ψεύτικες αξιολογήσεις η απάντηση είναι σαφής. Το ίδιο και το πώς μπορεί να προστατευτεί κανείς από τις παραπλανητικές αξιολογήσεις. Διαβάζοντας δηλαδή το άρθρο για το πως να προσέχετε τις ψεύτικες αξιολογήσεις. […]
[…] Τα fake reviews καλά κρατούν και μάλιστα έχουν παρουσιάσει αύξηση σε σύγκριση με το 2020. Είδαμε σε προηγούμενο άρθρο κάποιες οδηγίες για να αναγνωρίζετε τις ψεύτικες αξιολογήσεις. […]