Κάνουμε τα ψώνια αλλιώς…

Designed by Freepik

Κάνουμε τα ψώνια αλλιώς…

 

Όταν μιλάμε για τα ψώνια, έρχονται στο μυαλό μας διάφορα πράγματα. Λίστες, λεφτά και αν έχουμε ή πόσα μπορούμε να διαθέσουμε, η δυσφορία σχετικά με το αν μπορούμε να καλύψουμε υποχρεώσεις και η προτεραιοποίησή τους. Υπάρχει όμως και κάτι που δε μας έρχεται στο μυαλό, αλλά θα μπορούσε να αλλάξει καθοριστικά την εμπειρία της κατανάλωσης. Δεν είναι άλλο από το να κάνουμε ψώνια συνειδητά ή μάλλον συνειδητοποιημένα κατά το ορθότερο.  

Εναλλακτικοί τρόποι να κάνουμε τα ψώνια μας

Ας δούμε μερικούς διαφορετικούς τρόπους για να κάνουμε ψώνια. Εκτενής αναφορά σε αυτούς υπάρχει στο άρθρο ψήφος και ψώνια: ο νικητής είναι…

Στο διά ταύτα λοιπόν σύμφωνα με την έρευνα των Ernst & Young οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον δε δίνουν τα λεφτά τους σε επιχειρήσεις, αν αυτές δεν εκφράζουν κάποιες αξίες με τις οποίες το κοινό ταυτίζεται. Για παράδειγμα, κάποιος που είναι ευαισθητοποιημένος για την προστασία του περιβάλλοντος θα προτιμήσει vegan ρούχα ή εκείνα από ανακυκλώσιμα υλικά, αντί τα συμβατικά. Αντίστοιχα κάποιος που υπεραμύνεται των δικαιωμάτων των ζώων προτιμά cruelty free εταιρείες, κάποιος που δε συντάσσεται με τα γενετικώς τροποποιημένα ελέγχει για non GMO κ.ο.κ. Οι προαναφερθείσες περιπτώσεις υπάγονται σε μια νοοτροπία για ψώνια με έμφαση στο Περιβάλλον (Planet first) και την Υγεία (Health first).

Όμοια υπάρχουν κι εκείνοι που θέτουν σε προτεραιότητα την κοινωνία (Society first). Κάνουν τα ψώνια τους από εταιρείες, που είναι σωστοί εργοδότες ή που στηρίζουν μειονότητες, που εφαρμόζουν την ετερογένεια και τη συμπερίληψη στο προσωπικό, που προσλαμβάνουν. Τέλος άλλοι θέτουν σε πρώτη μοίρα την εμπειρία (Experience first), που αποκομίζουν κατά τα ψώνια τους. Επιλέγουν εταιρείες, που παρέχουν προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Όλη η εμπειρία μοιάζει σαν καθένας να είναι ο μοναδικός πελάτης μιας επιχείρησης.

Εναλλακτικοί τρόποι αγορών και κόστους: Ο συνδετικός κρίκος

Κοινό όλων των παραπάνω είναι ότι κοστίζουν περισσότερο. Τότε διερωτάται κανείς, γιατί να κάνει κανείς τα ψώνια του με γνώμονα τα παραπάνω; Γιατί αυτή η παράμετρος που είναι υπεράνω όλων είναι τα διαθέσιμα χρήματα (affordability first). Το ποσό που διαθέτει κάποιος για αγορά αγαθών, πρέπει να ανταποκρίνεται στην ποιότητα του ανταλλάγματος.

Αυτό που λέμε value for money και στα ελληνικά. Ειδικά η περίοδος της πανδημίας, κατά την οποία διενεργήθηκε και η έρευνα της Ernst & Young, έδειξε ότι οι περισσότεροι κάνουν στροφή… στην ποιότητα. Θα δεχθούν τα λιγότερα πληρώνοντας περισσότερο, υπό τον όρο όμως να ανταποκρίνονται στα ποιοτικά κριτήρια. Τώρα διαβάζοντας κανείς αυτές τις γραμμές θα απορεί πως γίνεται να ισχύει εν μέσω πληθωριστικής κρίσης. Όπως η πανδημία, έτσι και ο πληθωρισμός αλλάζουν τις προτεραιότητες.

Στο σημείο αυτό έχει ενδιαφέρον η λύση στο μυστήριο του πληθωρισμού, του βασικού υπόπτου για την εξαφάνιση του μισθού μας.

Ψώνια συνειδητά, σημαίνει…

Ψώνια συνειδητά σημαίνει, ότι:

Α) Κάποιοι θα χάσουν πελάτες

Β) Ως εκ τούτου θα αλλάξουν στρατηγική

Κάνοντας τα ψώνια συνειδητά με έναν από τους προαναφερθέντες, οι άνθρωποι «αναγκάζουν» τις επιχειρήσεις να αφουγκραστούν τις πραγματικές τους ανάγκες. Σε συζήτηση μεταξύ ανθρώπων του marketing διαπιστώθηκε, ότι σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις, έχουν τμήματα που περιστρέφονται γύρω από το experience.

Ασχολούνται δηλαδή με το πόσο οι πελάτες έμειναν ευχαριστημένοι από την αγοραστική εμπειρία τους κι εστιάζουν στην εξυπηρέτηση πελατών. Παρόλα αυτά, το αίτημα να γράψουν οι πελάτες reviews customer service, ένα δείγμα δώρο ή μια ευχαριστήρια κάρτα, είναι ενδιαφέροντα εργαλεία marketing.

Αυτό, χωρίς να υποτιμάται η αξία ή η δύναμη των παραπάνω, σημαίνει ότι λειτουργούν προς όφελος πρώτα της επιχείρησης. Για να κερδίσει κανείς τον πελάτη θα πρέπει να τον θέσει σε προτεραιότητα. Αν δεν αγοράζεις από κάποιον, επειδή δε σε προσέχει, θα αναγκαστεί να σε προσέξει για να σε κερδίσει, για να ανταποκρίνεται σε αυτά που ζητάς.

Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik

One Comment

Comments are closed.

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel