Χριστουγεννιάτικα δώρα: Η επιστήμη και οι αξιολογήσεις δίνουν τα φώτα τους!

Designed by Freepik

Υπόθεση Χριστουγεννιάτικα δώρα: Η επιστήμη δίνει τα φώτα της!

Είναι γιορτές και τα ψώνια για δώρα δεν τελειώνουν! Αν η έμπνευσή σας στέρεψε, μπορείτε να γκουγκλάρετε Χριστουγεννιάτικα δώρα αξιολογήσεις ή να διαβάσετε παρακάτω τις… προτάσεις της επιστήμης! Το BBC με αναλυτικό άρθρο μοιράζεται ενδιαφέρουσες, ιντριγκαδόρικες έρευνες, που αναφέρουμε κι εμείς παρακάτω.

 

Ώρα για δώρα, ώρα να αναζητήσουμε Χριστουγεννιάτικα δώρα αξιολογήσεις!

Η εποχή του χρόνου που αγοράζουμε δώρα έφτασε. Είναι η στιγμή που αποφασίζουμε σε ποιον θα πάρουμε δώρο, πόσα θα διαθέσουμε και τι δώρα θα κάνουμε. Γι’ αυτό και αναζητούμε μανιωδώς Χριστουγεννιάτικα δώρα αξιολογήσεις, ώστε να πάρουμε μια ιδέα τι άρεσε, τι όχι, τι προτείνουν και άλλοι για δώρα.

Οι Έλληνες δεν είναι οι μόνοι που ξοδεύουν τα χρήματά τους για δώρα. Τα ευρήματα των στατιστικών δείχνουν, ότι οι Βρετανοί ξοδεύουν 500£ για δώρα, ενώ οι Αμερικανοί 650$. Και προς τι όλη αυτή η φασαρία με τα δώρα; Για 3 βασικούς λόγους:

 

  1. Η προσφορά δώρων μας κάνει χαρούμενους. Να θυμηθούμε στο σημείο αυτό, ότι διαθέτοντας χρήματα για άλλους αυξάνουμε την ευεξία μας!

 

  1. Επικοινωνούμε τα συναισθήματά μας στον παραλήπτη του δώρου.

 

  1. Ενδυναμώνουμε τις σχέσεις μας.

Μπορεί ένα «κακό» δώρο να βλάψει τις σχέσει μας;

Ένα δώρο, που θα είναι κάτι λιγότερο από υπέροχο, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τις σχέσεις μας. Μοιάζει με υπερβολή; Η Elizabeth Dunn, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο British Columbia στον Καναδα και συνεργάτης- συγγραφέας στο βιβλίο of Happy Money: The Science of Happier Spending, έχει άλλη γνώμη.

«Το λάθος δώρο είναι επικίνδυνο για τις σχέσεις, επειδή δείχνει, ότι δεν έχετε κάτι κοινό». Πως όμως μπορείτε να είστε σίγουροι, ότι διαλέξατε ένα τόσο υπέροχο δώρο, που ο παραλήπτης θα λατρέψει; Η επιστήμη θα μας σώσει με τις παρακάτω προτάσεις της.

 

Βάλτε όριο στην τιμή αναζητώντας Χριστουγεννιάτικα δώρα αξιολογήσεις!

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: το κόστος! Ούτε σπατάλη ούτε τσιγγουνιά συστήνουν οι ειδικοί. Μοιάζει λογικό και η επιστήμη το επιβεβαιώνει. Το να «ξηλωθούμε» για ένα δώρο δε σημαίνει, ότι θα είναι και καλοδεχούμενο. Σύμφωνα με έρευνα* ένα ακριβό δώρο δημιουργεί την προσδοκία σε αυτόν που το αγοράζει, ότι το δώρο λάβει ιδιαίτερης εκτίμησης λόγω τιμής. Παρόλα αυτά δε θα αναβείτε στα μάτια του αποδέκτη του δώρου, επειδή αγοράσατε κάτι ακριβό. Αντίστοιχα μην περιμένετε να το εκτιμήσει παραπάνω.

Μάλιστα ο Jeff Galak, επίκουρος καθηγητής marketing στο Carnegie Mellon Tepper School of Business στο Πιτσμπουργκ, μελετώντας τη συμπεριφορά του καταναλωτή έχει ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Παρατήρησε λοιπόν, ότι μπορεί να υπάρχει ένα ‘ταβάνι’ στην κατάλληλη τιμή για ένα δώρο. Επομένως αν καταλήξετε να αναζητήσετε Χριστουγεννιάτικα δώρα αξιολογήσεις για να βρείτε δώρα, βάλτε όριο στην τιμή. Παρόλα αυτά αν ξοδέψει κάποιος για ένα δώρο πάνω από αυτό το όριο, δε σημαίνει, ότι θα τον εκτιμήσουν και περισσότερο. Τι έχει σημασία; Το ίδιο το δώρο.

Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα

Ένα κοινό θέμα, που εντόπισε ο Jeff Galak και οι συνεργάτες του ήταν η αξία του δώρου σε βάθος χρόνου. Οι περισσότεροι όταν κάνουμε δώρα, επιδιώκουμε να δούμε το γέλιο ικανοποίησης στο πρόσωπο των συγγενών και φίλων.

Αντ’ αυτού ο Galak προτείνει να μην εστιάζουμε σε αυτό, αλλά στο κατά πόσο θα ευχαριστηθεί κάποιος το δώρο μας σε βάθος χρόνου. Παράδειγμα, η συνδρομή σε κανάλι με ταινίες μπορεί να μην εντυπωσιάζει ως δώρο. Όμως αν ο παραλήπτης αγαπά τους μαραθωνίους ταινιών, θα απολαύσει αυτό το δώρο.

Με άλλα λόγια, το παλιό καλό «η κίνηση είναι που μετράει» ισχύει και με τη βούλα της επιστήμης. Άλλωστε αυτός που δωρίζει, νιώθει πιο κοντά στον παραλήπτη του δώρου, επειδή αφιερώνει τον χρόνο του σε αυτό.

Φυσικά δεν ξεχνάμε να δίνουμε έμπνευση και στους άλλους και να μοιραζόμαστε τις δικές μας εμπειρίες. Πως; Γράφουμε αξιολογήσεις!

 

Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik

One Comment

Comments are closed.

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel