Κεφάλαιο online Αξιολογήσεις: Πως λειτουργούν οι άνδρες και πως οι γυναίκες;
Δε χρειάζεται να υποστηρίζει κανείς ένθερμα τις online αξιολογήσεις για να καταλάβει τη σημασία τους για μια επιχείρηση. Μάλιστα έχει χυθεί αρκετό ψηφιακό μελάνι, εξηγώντας πώς οι 4αστερες κριτικές τραβούν το κοινό ή ποια είναι τα κίνητρα για να γράψει κάποιος μια αξιολόγηση.
Όμως υπάρχει κάτι στο οποίο δεν έχουν εντρυφήσει αρκετά οι έρευνες. Αυτό είναι το διαφέρουν οι συμπεριφορές ανδρών και γυναικών σε σχέση με τις αξιολογήσεις.
Η εταιρεία BrightLocal πραγματοποίησε έρευνα σε 1000 άτομα. Από τα ευρήματα της έρευνας είχε ενδιαφέρον, ότι η διαφορά δεν έγκειται τόσο στο πως χρησιμοποιούνται τα reviews από τα δύο φύλλα. Επομένως σε τι διαφέρουν; Ας δούμε στα ακόλουθα ενδιαφέροντα ευρήματα.
1. 37% των ανδρών βλέπουν πάντα τις online αξιολογήσεις πριν μια αγορά
Φαίνεται, ότι το ψηφιακό περιβάλλον δεν άλλαξε πολλά πράγματα σε ορισμένες συνήθειες των γυναικών. Μια από τις πιο αγαπημένες εξ αυτών είναι οι «αυθόρμητες» αγορές. Πως προκύπτει αυτό; Λοιπόν, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα και τα δύο φύλλα σε περίπου ίδιο ποσοστό διαβάζουν τακτικά online αξιολογήσεις. Συγκεκριμένα, οι άνδρες κατά 37% αναζητούν πάντα τις σχετικές κριτικές πριν αγοράσουν κάτι. Το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών είναι μόλις 15%.
Στην ερώτηση για το αν διαβάζετε αξιολογήσεις για τις επιχειρήσεις, οι γυναίκες απαντούν «περιστασιακά» κατά 45%. Στους άνδρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29%.
Μάλιστα σε άρθρο για την αξιοπιστία των customer experience reviews, που πραγματοποιήσε το Αμερικάνικο Local Review Survey, το 40% των καταναλωτών δεν αγοράζει από μια επιχείρηση, αν δει αρνητικές κριτικές γι’ αυτήν.
2. Στο 44% των συμμετεχουσών γυναικών δεν έχει ζητηθεί να καταχωρίσουν αξιολογήσεις!
Η ερώτηση εδώ ήταν αν σας έχει ζητηθεί να καταχωρίσετε online αξιολογήσεις για επιχειρήσεις. Και ιδού δύο ενδιαφέροντα ευρήματα: Ι) Στο 54% των ανδρών ζητήθηκε να γράψουν και κριτική, σε αντίθεση με το 44% των γυναικών, που δεν έχει ζητηθεί ποτέ! Μια πιθανή εξήγηση, που αφορά σε φυσικά καταστήματα ή τηλεφωνικές παραγγελίες, ίσως είναι, ότι οι άνδρες θεωρούνται πιο εύκολα προσεγγίσιμοι για να τους ζητήσει κάποιος να αφήσουν κριτική.
ΙΙ)Το δεύτερο εύρημα, που έχει ενδιαφέρον είναι, ότι είτε άνδες είτε γυναίκες, όταν τους ζητηθεί ανταποκρίνονται θετικά. Δηλαδή το 54% των ανδρών που τους ζητήθηκε να γράψουν online αξιολογήσεις, το έκαναν. Το ίδιο και το 37% των γυναικών, από τις οποίες ζητήθηκε να καταχωρίσουν κριτικές.
Άνδρες – Γυναίκες: Πιο συχνά αξιολογήσεις γράφουν…
Τέλος, εξίσου ενδιαφέρον έχει κάτι, που μπορεί να διαπιστώσει κανείς και με μια απλή αναζήτηση αξιολογήσεων σε γνωστό ελληνικό marketplace. Συγκεκριμένα το ερώτημα είναι, ποιο από τα δύο φύλλα καταχωρεί πιο πολλές online αξιολογήσεις. Και αυτό δεν είναι άλλο από…. τους άνδρες!
Ακόμη κι αν μιλάμε για οικιακές συσκευές, όπως το σίδερο ατμού, οι άνδρες γράφουν πιο πολλές αξιολογήσεις απ’ ότι οι γυναίκες. Πιθανόν να έχει να κάνει με το προαναφερθέν εύρημα, που εξηγεί ότι από τους άνδρες ζητείται πιο συχνά να αφήσουν κριτική. Παρόλα αυτά το 37% των γυναικών, που γράφει αρκεί να τους το ζητήσουν, δεν είναι αμελητέα πόσοτητα.
Από την έρευνα αυτή κρατάμε το ενθαρρυντικό στοιχείο, ότι όλο και περισσότερος κόσμος εξοικειώνεται πια με τις online αξιολογήσεις. Επομένως είναι πια ξεκάθαρο, ότι για να αλλάξει το πώς αντιμετωπίζεται σήμερα ο αγοραστής/ πελάτης/ καταναλωτής θα πρέπει να μοιραστεί την εμπειρία του.
Γράψτε κι εσείς όλες τις αξιολογήσεις σας και μοιραστείτε την εμπειρία σας!
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik
[…] θέση στην καρδιά κάθε αγοραστή. Ωστόσο, όπως είδαμε στις online αξιολογήσεις και το πως λειτουργούν άνδρες κα…κάθε φύλλο τις αξιοποιεί […]