Πως γράφω review: Μυστικά για χρήσιμες αξιολογήσεις

Designed by Freepik

Πως γράφω review: Τα 5 μυστικά για αξιολογήσεις, που έχουν ουσία!

 

Πως γράφω review; Μπορεί για κάποιους η απάντηση να είναι απλή, για άλλους είναι θέμα. Φανταστείτε, ότι έχετε πάει σε μια επιχείρηση και μείνατε απόλυτα ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση. Τόσο που θέλετε να τους διαφημίσετε και σε άλλους ανθρώπους.

Ή μπορεί να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Μείνατε τόσο δυσαρεστημένοι, που πρέπει να προστατέψετε κι άλλους από το να έχουν τόσο κακή εξυπηρέτηση. Σας έχουμε νέα: Αυθεντική εμπειρία σημαίνει και καλή αξιολόγηση! Παρόλα αυτά ξεκινάτε να γράφετε, αλλά βλέπετε τον κέρσορα να αναβοσβήνει. Καμία ιδέα.

Όσο κι αν ακολουθήσετε τις νόρμες και τις συμβουλές, πάλι θα αναρωτιέστε πως γράφω reviews, αν… δεν έχετε μπει στο κλίμα! «Κάτι μας είπες», θα σκεφτείτε. Εδώ θα δείτε τις “pro” συμβουλές για reviews: Πως γράφω reviews: Τα 5 μυστικά για αξιολογήσεις και τα reviews των reviewers!


Σύντομος οδηγός 5 βημάτων για χρήσιμες αξιολογήσεις

Ο πρώτος και βασικός κανόνας στο πως γράφω review, που πάντα πρέπει να θυμάστε, είναι η ευγένεια. Ακόμη κι αν δε σας αρέσει η υπηρεσία ή το προϊόν που αγοράσατε, θα πρέπει να είστε ευγενικοί. Έτσι κάθε φορά αφήνετε αξιολογήσεις, έχετε κατά νου τα παρακάτω σαν έναν γενικό άξονα:

Φανείτε ειλικρινείς
Το review σας θα πρέπει να αντανακλά την εμπειρία σας είτε είναι θετική είτε αρνητική. Αποφύγετε τις υπερβολές, είτε δηλαδή να εκθειάσετε ή να μειώσετε υπερβολικά την εμπειρία, που ζήσατε.

Χρησιμοποιήστε συγκεκριμένα παραδείγματα για να υποστηρίξετε τη γνώμη σας.
Κάθε αξιολόγηση ενέχει το υποκειμενικό στοιχείο. Κάτι που για εσάς είναι κανόνας απαράβατος, για έναν άλλον δεν είναι πρόβλημα.
Γι’ αυτό αναφερθείτε σε λεπτομέρειες, που θα κάνουν το review σας πιο αξιόπιστο. Έτσι θα είναι σε θέση μόνοι τους να κρίνουν από τις χρήσιμες πληροφορίες, που τους δώσατε, αν εκείνοι θα ήταν εντάξει με αυτού του είδους την εξυπηρέτηση.

Ούτε πολύ λεπτομερές ούτε γενικόλογο

Συχνά την απορία για το πως γράφω ένα review ακολουθεί η απορία σχετικά με το πόσες λεπτομέρειες είναι αρκετές. Αυτό που λέμε «ή του ύψους ή του βάθους» είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να αποφύγετε.

Φανείτε αρκετά περιγραφικοί, ώστε να έχουν οι αναγνώστες μια ιδέα του τι να περιμένουν. Αποφύγετε όμως να αναφέρετε περιττές λεπτομέρειες.

Σκεφτείτε τους αναγνώστες σας.

Τι μπορεί να θέλουν να διαβάσουν. Ένας απλός τρόπος είναι να μπείτε στη θέση τους. Τι θα θέλατε εσείς να γνωρίζετε για την εξυπηρέτηση στη συγκεκριμένη επιχείρηση, πριν κάνετε μια αγορά; Έτσι θα γράψετε κάτι πραγματικά διαφωτιστικό και για τους άλλους.

Επεξεργαστείτε το review σας.

Ελέγξτε τη σύνταξη και τη γραμματική σας και βεβαιωθείτε, ότι το κείμενό σας είναι ευανάγνωστο. Προφανώς δεν τρέχει κάτι, αν δεν είστε και ο Μπαμπινιώτης, αλλά αναγραμματισμούς και μικρολαθάκια μπορείτε να τα διορθώσετε.

Πως γράφω θετικές ή αρνητικές αξιολογήσεις;

Στο σημείο αυτό μια διευκρίνιση. Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τις αξιολογήσεις είτε είναι θετικές είτε αρνητικές. Μάλιστα εκτιμούν τα reviews ως πηγή πληροφόρησης περισσότερο από τις online διαφημίσεις, όπως ισχυρίζεται έρευνα του Searchenginejournal.com. Επομένως αν η ανησυχία σας είναι, αν θα εκληφθούν ως αξιόπιστα τα κείμενά σας, μπορείτε να την ξεπεράσετε.

 

Θετικά reviews

Συνήθως οι περισσότεροι δε διστάζουν τόσο σχετικά με το πως γράφω review, όταν πρόκειται για θετικές αξιολογήσεις. Άλλωστε εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά.Τα θετικά reviews γράφονται συνήθως όταν είμαστε ικανοποιημένοι από το προϊόν ή την εμπειρία που είχαμε.

Το ύφος στις συγκεκριμένες αξιολογήσεις είναι αισιόδοξο και ενθουσιώδες. Ο σκοπός του είναι να μοιραστούμε θετικές πτυχές της εμπειρίας μας με άλλους.

 

Αρνητικά reviews

Από την άλλη πλευρά στα αρνητικά reviews μιλάμε για μια αρνητική εμπειρία. Όπως είναι λογικό, όταν είμαστε δυσαρεστημένοι έχουμε έναν πιο επικτιρικό τόνο, αν όχι θυμό ή απελπισία. Εξαρτάται από το πόσο κακή ήταν η εξυπηρέτηση.

Τώρα αυτού του είδους τα reviews είναι εύκολο να τα παρεξηγήσει κανείς και να τα περάσει για στημένα. Γι’ αυτό αν απορείτε πως γράφω review με αρνητικό περιεχόμενο, ώστε να είναι αξιόπιστο, λάβετε υπόψη μία παράμετρο: Την ψυχραιμία.

Γράφουμε για να προειδοποιήσουμε τους άλλους για τις αρνητικές πτυχές της εμπειρίας μας. Γι’ αυτό σχολιάζουμε τα ελαττώματα μιας υπηρεσίας, στην κακή ποιότητα ή στην κακή σχέση ποιότητας- τιμής. Δεν αναλωνόμαστε σε χαρακτηρισμούς και προσβολές, γιατί δεν έχουν νόημα από τη μια και από την άλλη κάνουν και τις αξιολογήσεις μας αναξιόπιστες.

Reviews: Να θυμάστε πάντα…

Όπως με οτιδήποτε κάνουμε στη ζωή μας, από την εργασία μας ως και τις σχέσεις μας, η αυθεντική έκφραση είναι αυτό που μετράει. Την επόμενη φορά που θα αναβάλετε την καταχώρηση αξιολογήσεων, επειδή απορείτε πως γράφω review τώρα, θυμηθείτε, ότι σκοπός είναι να βοηθήσουμε κι άλλους.

Αυτοί από τη μια είναι οι επιχειρηματίες, που έτσι διαφημίζουμε την καλή δουλειά που κάνουν. Από την άλλη βοηθάμε και άλλους σαν και εμάς να εντοπίσουν αξιόλογους επαγγελματίες ή να αποφύγουν κακοτοπιές.

Τέλος μην ξεχνάτε το σημαντικότερο: να σέβεστε την επιχείρηση και να είστε δίκαιοι στις αξιολογήσεις σας. Ξεκινήστε τώρα, αν είστε ήδη έτοιμοι να γράψετε αξιολογήσεις.

Image by Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel