Χρήσιμες αξιολογήσεις: Μέγεθος, ποσότητα και λεπτομέρειες τις κάνουν ξεχωριστές!

Χρήσιμες αξιολογήσεις: Τα 4 χαρακτηριστικά που κάνουν μια κριτική… αξιόλογη!

 

Η ποσότητα, το μέγεθος ή οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά; Αυτά τα αιώνια ερωτήματα ξεχωρίζουν -εκτός των άλλων- και τις χρήσιμες αξιολογήσεις, από τις λιγότερο αξιοποιήσιμες. Δεν είναι όλες οι αξιολογήσεις εξίσου χρήσιμες ούτε προσφέρουν όλες επαρκείς πληροφορίες. Δείτε το και από τον εαυτό σας.

Δίνετε την ίδια βαρύτητα σε μια πρόσφατη, λεπτομερή αξιολόγηση σε σχέση με μια παλαιότερη και πολύ συνοπτική; Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας παραθέτουμε παρακάτω, οι αξιολογήσεις επηρεάζουν το πως αποφασίζουμε να κάνουμε τις αγορές μας.

Ας δούμε πότε οι αξιολογήσεις περνούν από το φάσμα των αδιάφορων στο πάνθεον των χρήσιμων κριτικών, που δίνουν τα φώτα τους στους άλλους.

 

Λεπτομέρειες, μήκος και ποσότητα: Το μαγικό μείγμα για χρήσιμα reviews!

Όπως φαίνεται λοιπόν οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη πολλά πράγματα, όταν διαβάζουν αξιολογήσεις.

  • Το 77% πρώτα από όλα κοιτάζει να δει ποιος είναι ο μέσος όρος των αξιολογήσεων, αν δηλαδή είναι πολλές ή λίγες. Στο γιατί συμβαίνει αυτό, επανερχόμαστε παρακάτω.
  • Ένα 75% θεωρεί σημαντική την ποσότητα των αξιολογήσεων, ενώ
  • Το 71% δίνει βάρος στο πόσο πρόσφατες είναι.
  • Η έκταση και οι λεπτομέρειες που αναφέρει κάποιος σε μια κριτική είναι σημαντικά για το 56%.
  • Μόλις το 32% κοιτάζει τη γραμματική και την ορθογραφία, χωρίς να σημαίνει ότι χρήσιμες αξιολογήσεις είναι μόνο όσες πληρούν τα κριτήρια.

 

Είναι αξιόπιστες οι αξιολογήσεις με αστέρια;

Έχουμε αναφερθεί σε παλιότερη ανάρτηση στο ποιες θεωρεί το κοινό πιο χρήσιμες αξιολογήσεις, τις 4αστερες ή τις 5αστερες.

Ωστόσο εδώ βλέπουμε ότι οι καταναλωτές εκτιμούν τις βαθμολογήσεις με αστέρια και τις εμπιστεύονται, εάν αυτές συνοδεύονται από γραπτή αξιολόγηση.

Συγκεκριμένα το 77% υποστηρίζει, ότι λαμβάνει υπόψη τον μέσο όρο της βαθμολόγησης με αστέρια διαβάζοντας μια αξιολόγηση. Δεν αρκούν όμως από μόνες τους για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Και ναι, πολλά e-commerce sites και ιστοσελίδες αξιολόγησης δίνουν την επιλογή να βαθμολογήσει κάποιος μόνο με αστέρια χωρίς να γράψει αξιολόγηση.

Αυτή η πρακτική όντως διασφαλίζει μεγαλύτερο όγκο αξιολογήσεων. Όμως το 52% των καταναλωτών δεn τις θεωρεί εξίσου χρήσιμες αξιολογήσεις με εκείνες, που συνοδεύονται από επεξήγηση της βαθμολόγησης.

 

Η ποσότητα των αξιολογήσεων μετράει!

Τα ¾ των καταναλωτών υποστηρίζουν, ότι η ποσότητα είναι κάτι που λαμβάνουν υπόψη, όταν διαβάζουν κριτικές. Μάλιστα το 53% των καταναλωτών διαβάζει από 1 έως 10 reviews πριν κάνει μια αγορά.

Παρόλα αυτά θέλουν να υπάρχουν περισσότερες από 10 αξιολογήσεις. Ο λόγος είναι, ότι θέλουν να μπορούν να αναζητήσουν και να βρουν διαθέσιμο περιεχόμενο, που να καλύπτει τις απορίες τους.

Πως μεταφράζεται αυτό σε νούμερα;

  • Το 68% των καταναλωτών πιστεύει, ότι μια υπηρεσία/ προϊόν/ επιχείρηση ιδανικά πρέπει να έχει 26 ή και παραπάνω χρήσιμες αξιολογήσεις.
  • Το 18% εκτιμά, ότι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 1 ως 10 αξιολογήσεις και
  • το υπόλοιπο 14% βρίσκει τις 11-25 ως τον ιδανικό αριθμό αξιολογήσεων.

 

Όσο για τον ελάχιστο αριθμό αξιολογήσεων που πρέπει να έχει ένα προϊόν για να νιώσει ασφαλής ο καταναλωτής, ώστε να το αγοράσει;

  1. 1-10 δηλώνει το 41%
  2. 11-25 το 17%
  3. 26-50 το 15%
  4. 51-100 το 12%
  5. 100+ το 13%

Τι γίνεται με τις παλιές αξιολογήσεις;

Το 51% ισχυρίζεται, ότι δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό να αγοράσει προϊόν διαβάζοντας μια παλιά κριτική. Από την άλλη πλευρά ένα 34% δε θα είχε κανένα πρόβλημα με αυτό. Πόσο πρόσφατες όμως πρέπει να είναι για να τις θεωρήσουν χρήσιμες αξιολογήσεις οι καταναλωτές;

  • Το 34% εκτιμά ως χρήσιμες αξιολογήσεις, αυτές που γράφτηκαν πριν μια βδομάδα ή πριν ένα μήνα.
  • Το 25% βολεύεται και με αξιολογήσεις ενός ή τριών μηνών πριν.
  • Υπάρχει και το 21% που θέλει να διαβάζει αξιολογήσεις, που γράφτηκαν μόλις τις τελευταίες 7 ημέρες το πολύ!

 

Τα reviews πλέον είναι πανταχού παρόντα! Όσο για το τι κάνει τις χρήσιμες αξιολογήσεις να ξεχωρίζουν, αυτά είναι συνοπτικά τα 4 χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω.

  1. Ο συνολικός αριθμός τους για ένα προϊόν
  2. Το μέγεθός τους και οι λεπτομέρειες που αναφέρουν
  3. Το πόσο πρόσφατες ή παλιές είναι
  4. Αν η βαθμολόγηση με αστέρια συνοδεύεται και από γραπτή αξιολόγηση

Κι αν αισθάνεστε κι εσείς έτοιμοι να γράψετε χρήσιμες αξιολογήσεις, ξεκινήστε τώρα.

 

 

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel