Η ακρίβεια κάνει τον καταναλωτή ντετέκτιβ προσφορών!
Υπάρχει μια δεξιότητα, που στις μέρες μας διαθέτουν οι περισσότεροι από εμάς: η έρευνα. Θέλεις να κάνεις ψώνια ψάχνεις google reviews. Θέλεις να βρεις γιατρό/ αισθητικό/ λογοθεραπευτή/ δάσκαλο για ιδιαίτερα/ ρούχα/ ηλεκτρικές συσκευές; Ό,τι κι αν θέλεις να βρεις, κάνεις έρευνα στα google reviews.
Ας πούμε όμως, ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή είναι μια σχετικά ευχάριστη διευρεύνηση του διαδικτύου. Εκτός αυτών όμως καταφέγουμε στα google reviews και για άλλους λόγους και αναζητήσεις, που αφορούν εξόχως σημαντικά θέματα της καθημερινότητάς μας.
Ο δαιμόνιος ντετέκτιβ- καταναλωτής αναζητά google reviews!
Για την ακρίβεια –χωρίς ίχνος υπερβολής- έχουμε γίνει ένας δαιμόνιος ντετέκτιβ στη μάχη με την ακρίβεια, αναζητώντας την παραμικρή χαραμάδα κέρδους. Δείτε για παράδειγμα το θέμα του ρεύματος.
«Να πάω από την άνοιξη κιόλας στο μπλε (τιμλόγιο), γιατί θα αυξηθεί με τις ζέστες και τα κλιματιστικά η ζήτηση, άρα η τιμή του πράσινου θα αυξηθεί επίσης. Από την άλλη με τον πόλεμο Χαμάς Ισραήλ αλλάζει η «χρηματιστηριακή αξία του ρεύματος, οπότε ούτε το κίτρινο μου κάνει!». Αυτά έλεγε μια καταναλώτρια, που την ίδια στιγμή έψαχνε να βρει ποιο συμβόλαιο κινητής και ίντερνετ τη συνέφερε για το σπίτι, επειδή το δικό της έληγε.
Κι ενώ ως εδώ τα πήγε καλά, κάπου το ‘χασε. Μπορείτε να μαντέψετε που; Στην τράπεζα! Καθώς σε συγκεκριμένη τράπεζα για να διατηρείς λογαριασμό, που δεν κινείς ιδιαίτερα, πρέπει κάθε μήνα να πληρώνεις 0.60€. Η παραπάνω καταναλώτρια δεν το είδε έγκαιρα, επειδή έψαχνε google reviews αλλά και πληροφορίες στη ΡΑΕ για τις τιμές ρεύματος για να δει τι θα κάνει με τα πράσινα-κίτρινα-μπλε τιμολόγια. Από την άλλη έψαχνε και τα συμβόλαια κινητής κι έμεινε να πληρώνει τα 0.60 λεπτά τον μήνα στην τράπεζα.
«Εντάξει», θα πει κάποιος «και τι είναι 0.60 λεπτά τον μήνα;». Είναι περίπου 7€ τον χρόνο και βάλτε περίπου 1 εκατομμύριο τέτοιους λογαριασμούς. Σύνολο 7 εκ €! Αυτό είναι που μας κάνει εν μέσω ακρίβειας να τρέχουμε κι εκεί που λέμε, ότι καλύψαμε το ένα να προκύπτει το άλλο. Όσο καλά κι αν εκτελέσαμε τον ρόλο του ντετέκτιβ αναζητώντας google αξιολογήσεις, τιμές και ευκαιρίες! Και για του λόγου το αληθές ας δούμε και δημοσκόπηση του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτή) σχετικά με την ακρίβεια.
Τι λέει ο καταναλωτής για την ακρίβεια βάσει της έρευνας του ΙΝΚΑ
Ας δούμε πιο αναλυτικά τι λέει η έρευνα του ΙΝΚΑ για την ακρίβεια και τις συνήθειες του καταναλωτή.
Ποια είναι η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών
Το 50% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει την οικονομική κατάσταση ως μέτρια, 24.7% κακή και 15% καλή. Μόλις 2.1% βρίσκει πολύ καλή την οικονομική κατάσταση.
Στο ίδιο μήκος κύματος η ακρίβεια επηρέασε πολύ το 68.9% τους τελευταίους 12 μήνες. Στον αντίποδα είναι το 0.9%, που τους επηρέασε λίγο και το 25.4% λέει ότι τους επηρέασε αρκετά.
Πριν από κάθε αγορά οι καταναλωτές κάνουν έρευνα είτε στο διαδίκτυο είτε σε google reviews είτε σε φυσικά καταστήματα. Από την καθημερινότητά τους προκύπτει, ότι οι τομείς που έχουν παρατηρήσει τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών είναι:
- Τα τρόφιμα 97.2%
- Η ενέργεια κατά 87.8%
- Τα καύσιμα κατά 69.2%
- Η στέγαση κατά 45.1%
- Οι υπηρεσίες κατά 28.3%
- Οι μεταφορές κατά 25.4%
Πόσο επηρεάστηκε το εισόδημα και οι αγοραστικές συνήθειες
Όσο για το μηνιαίο εισόδημα, η ακρίβεια ψαλίδισε τα έσοδα του 33.6%, ενώ το 30.5% δηλώνει ότι τα έσοδά του είναι πολύ μειωμένο. Το ίδιο παραμένει για το 16.3% και πολύ αυξημένο εισόδημα διαθέτει ένα 12%.
Από τους ερωτηθέντες το 96% έχει αλλάξει αγοραστικές συνήθειες σε αντίθεση με το εναπομείναν 4%. Η αλλαγή στην οποία προχώρησαν οι περισσότεροι είναι ο περιορισμός των εξόδων και της ψυχαγωγίας κατά 81.4%. Μια ακόμη αλλαγή στις συνήθειες η αναζήτηση προσφορών κι εκπτώσεων κατά 77%, η αγορά φθηνότερων προϊόντων κατά 71.5%. Τέλος το 69.7% αγοράζει πλέον λιγότερα προϊόντα.
Επίσης το 94.1% μείωσε τις δαπάνες σε σημαντικούς τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η ψυχαγωγία λόγω ακρίβειας.
Το μέλλον της ακρίβειας στη χώρα
Όσο για το μέλλον της ακρίβειας στη χώρα μας το 85.4% το βλέπει δυσοίωνο σε αντιδιαστολή με το 1.5% που πιστεύει, ότι θα μειωθεί. Στην ίδια λογική το 52.3% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί αρνητικά από την εξέλιξη της οικονομίας.
Αναφορικά με το πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας το 79,7% δηλώνουν καθόλου ικανοποιημένοι, το 13.8% μη ικανοποιημένοι, το 1.6% ικανοποιημένοι και πολύ ικανοποιημένο είναι το 0.5%.
Ο τρόπος αντιμετώπισης της ακρίβειας που προτιμούν οι πιο πολλοί
Ως προς το ποια είναι η προτιμότερη μέθοδος αντιμετώπισης της ακρίβειας το συντριπτικό 87,3% συνάδει ως προς τη ρύθμιση τιμών σε βασικά αγαθά. Επίσης το 84% επιμένει στη μείωση του ΦΠΑ. Από την άλλη το 38.7% προάγει την προώθηση της ανταγωνιστικότητας στην αγορά και το 22.4% ζητά την ενίσχυση των κοινωνικών επιδομάτων.
Από τις λίγες φορές που παρατηρεί κανείς ομοφωνία στη χώρα μας είναι η λύση, που εκτιμούν οι περισσότεροι, ότι θα αντιμετωπίσει την ακρίβεια. Το 91,7 % συντάσσεται με την ενίσχυση του ελέγχου της αγοράς και των τιμών. Ακόμη:
- 85,1% θεωρεί ότι η μείωση του κόστους των καυσίμων θα συνδράμει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.
- Από την άλλη οι συμμετέχοντες έκριναν, ότι η ενίσχυση της τοπικής αγοράς και παραγωγής θα βοηθήσει κατά 69,6% .
- 19 % εκτιμά, ότι η δημιουργία προγραμμάτων κοινωνικής στήριξης θα βελτίωνε τις οικονομικές συνθήκες, ενώ μόνο ένα 21% θεωρεί, ότι η ενεργειακή αποδοτικότητα και οι ΑΠΕ αποτελούν λύση στην ακρίβεια.
Στις παραπάνω δύο ερωτήσεις οι συμμετέχοντες μπορούσαν να επιλέξουν πάνω από μία απαντήσεις, γι’ αυτό διαμορφώθηκαν ανάλογα τα ποσοστά.
Εμείς πάλι θα προσθέσουμε, ότι η ενημέρωση από google reviews ή από όλες μας τις αξιολογήσεις βοηθά τον καταναλωτή να έχει μια σφαιρική εικόνα πριν μια αγορά.
Όσοι από την άλλη είναι ήδη έτοιμοι, δεν έχουν παρά να γράψουν αξιολογήσεις εδώ.