Επιχειρήσεις κοντά μου: Γιατί έχει ζήτηση ο συγκεκριμένος όρος;

Επιχειρήσεις κοντά μου: Γιατί έχει ζήτηση ο συγκεκριμένος όρος;

Επιτέλους οι ώρες αναζήτησης στο διαδίκτυο έδωσαν καρπούς και βρήκες την υπερτέλεια προσφορά! Μόνο που… το προϊόν είναι στην Καβάλα κι εσύ ζεις στην Πάτρα! Οπότε ξεκινάς ξανά την αναζήτηση με τον όρο «επιχειρήσεις κοντά μου» να είναι εμφανής!

Θα διερωτηθεί βέβαια κανείς και γιατί να μην πάρεις το προϊόν από πιο μακρινή περιοχή; Ίσως για περιορισμένες αγορές και για προϊόντα, που δεν αγοράζουμε συχνά κάνουμε αυτή την παράκαμψη στα ψώνια μας. Όμως ήδη από την περίοδο του κορωνοϊού υπάρχει μια στροφή στις τοπικές επιχειρήσεις.

Για κάποιους είναι η επιθυμία να στηρίξουν την τοπική οικονομία για άλλους, η κλιματική αλλαγή είναι το κίνητρο. Όπως και να το κάνουμε τα τεράστια φορτηγά πλοία καίνε πολύ καύσιμο για να φέρουν από την Ασία ρούχα, παιχνίδια και ό,τι άλλο παραγγέλνουμε διαδικτυακά. Σε άλλους πάλι δεν αρέσει να εξαρτώνται από τις διεθνείς συγκυρίες και τις δυσκολίες της αλυσίδας προμηθειών για να έχουν τα αγαθά, που επιθυμούν στην ώρα τους.

Και κάπως έτσι είτε μιλάμε για επιχειρήσεις με ρούχα, με σχολικά, με παιχνίδια ή με τρόφιμα, οι μικρές επιχειρήσεις, που βρίσκονται κοντά μας, κερδίζουν έδαφος. Για την ακρίβεια όχι και τόσο μικρές, δεδομένου ότι από την ΑΒ Βασιλόπουλος μέχρι τη Retail & More συμφερόντων Ν. Βαρδινογιάννη, η μικρή λιανική έχει διεκδικητές σύμφωνα με άρθρο του in.gr.

Τι μας έκανε να ψάχνουμε στη γειτονιά μας;

  1. Κλιματική αλλαγή, φτώχεια και προστασία του περιβάλλοντος

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του  GlobalData η προστασία του περιβάλλοντος είναι κυρίαρχη προτεραιότητα στο μυαλό του 47% των καταναλωτών. Αυτό το ποσοστή δηλαδή απάντησε, ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει κάτι παραπάνω για προϊόντα ή υπηρεσίες, που προστατεύουν το περιβάλλον.

Το 42% υποστήριξε ότι είναι η φτώχεια και ένα ακόμη 42% έβαλε την κλιματική αλλαγή ως αιτίες να ξοδέψουν κάτι παραπάνω. Όλα αυτά παρά το γεγονός, ότι το κόστος ζωής έχει αυξηθεί παγκόσμια. Αυτό για το οποίο πάντως οι καταναλωτές δε δείχνουν διατεθιμένοι είναι να πληρώσουν περισσότερα για μικρότερη ποσότητα ή για μέτρια ποιότητα ή για προϊόντα, που δεν ανταποκρίνονται σε κάποια από τις ανησυχίες για το περιβάλλον.

  1. Το American dream ή το όνειρο του να βλέπεις μια επιχείρηση να ανθίζει

Αυτό είναι ένα επιχείρημα που εκφράζει την Αμερικανική καταναλωτική κοινωνία περισσότερο, όπως εξηγείται και στο άρθρο αυτό. Ο Αμερικανός συχνά γκουγκλάρει τον όρο επιχειρήσεις κοντά μου, στηρίζοντας τοπικές εταιρείες, γιατί χαίρεται με την επιτυχία τους. Του αρέσει να βλέπει, ότι μια επιχείρηση, που ξεκίνησε από τη γειτονιά του και ο ίδιος την υποστήριξε, γιγαντώθηκε κι έγινε σπουδαία. Νιώθει μέρος του κατορθώματος.

  1. Τοπική κοινότητα vs. διεθνείς εταιρείες: Ο νικητής είναι…

Στο παραπάνω επιχείρημα συνηγορεί και άλλη έρευνα της Global Data. Αγοράζονταας από επιχειρήσεις κοντά μου ενισχύω την τοπική οικονομία. Μάλιστα το 41% αισθάνεται, ότι αυτό είναι πιο σημαντικό από το να αγοράζει από διεθνείς εταιρείες, ενώ μόλις το 7% όσων συμμετείχαν στην έρευνα διαφωνεί με τον ισχυρισμό αυτό.

 

Στηρίζοντας ανεξάρτητα καταστήματα τα λεφτά μένουν στην κοινότητα. Αυτό με τη σειρά του βοηθά την ανάπτυξη μικρών εταιρειών και την αγοραστική δύναμη των ντόπιων. Στην Αμερική μάλιστα είχαν γίνει και σχετικές καμπάνιες με τον τίτλο «Totally Locally».

Ποια προϊόντα αγοράζουμε από τοπικές επιχειρήσεις;

Παρότι αρκετοί αναζητούμε επιχειρήσεις κοντά μου για τα ψώνια μας, δεν το κάνουμε για όλα τα προϊόντα. Οι περισσότεροι λοιπόν θα κάνουν μια παράκαμψη, αν χρειαστεί, για να αγοράσουν τοπικά προϊόντα, κυρίως από την κατηγορία των τροφίμων, ενώ ένα 20% αγοράζει τοπικά για άλλου τύπου αγαθά, όπως:

  1. είδη κατοικιδίων 52,1%,
  2. λουλούδια 59.6%,
  3. delicatessen 60.5%,
  4. προϊόντα ομορφιάς 54,3% ή
  5. βρεφική φροντίδα 80,7%.

Ποια τοπικά προϊόντα επιλέγουμε ανάλογα με την ηλικία μας

Κάθε ηλικιακή ομάδα αναζητά κοντινές επιχειρήσεις για διαφορετικά προϊόντα. Ας δούμε πως γίνεται ο διαχωρισμός.

  • Οι 18-34 αγοράζουν τοπικά: αναψυκτικά κατά 54%, γλυκά & σνακ 51%, πρωινό και δημητριακά 50%, φρούτα και λαχανικά 50%, γαλακτομικά 50%, καταψυγμένα 47%, κρέας και θαλασσινά 43%, ψωμί και αρτοποιήματα 43%.
  • Οι 35-54 επιλέγουν τα εξής: φρούτα και λαχανικά 51%, γαλακτοκομικά 48%, κρέας και θαλασσινά 47%, ψωμί και αρτοποιήματα 46%, αναψυκτικά 44% και γλυκά και σνακ 42%.
  • Τέλος οι 55+: φρούτα και λαχανικά 55%, γαλακτοκομικά 53%, ψωμί και αρτοποιήματα 49% και κρέας και θαλασσινά 41%.

Ποιες θεωρούμε τοπικές επιχειρήσεις;

Αν και οι απαντήσεις διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία της επιχείρησης, οι περισσότεροι εκλαμβάνουν ως τοπική μια επιχείρηση, όταν η παραγωγή γίνεται εντός συνόρων. Συγκεκριμένα το 28% θα εκλάβει μια επιχείρηση ως τοπική, όταν η παραγωγή γίνεται στην ίδια πόλη ή έστω Περιφέρεια.

20% εντάσει ένα μαγαζί στις επιχειρήσεις κοντά μου, αν βρίσκεται ως και περίπου 80 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη του.

Ένα ακόμη 22% εντάσσει στις τοπικές επιχειρήσεις όσες λειτουργούν στην ίδια χώρα.

Τα 3 κριτήρια επιλογής από ντόπιους εμπόρους

Πλέον όλο και περισσότεροι συμφωνούν, ότι στηρίζουν την περιοχή τους, όταν για τις αγορές τους βάζουν και τον όρο επιχειρήσεις κοντά μου στις αναζητήσεις τους. Ταυτόχρονα με τον τρόπο αυτό ενισχύουν την ποικιλία στην παραγωγή, ώστε να έχουν πληθώρα επιλογών. Όσο για το πως επιλέγουν τις τοπικές επιχειρήσεις, δείτε παρακάτω.

Πρώτα η κοινότητα:  Οι καταναλωτές αγοράζουν τοπικά προϊόντα επειδή στηρίζουν μικρές επιχειρήσεις. Έτσι τα χρήματα μένουν στην κοινότητα κι ενισχύουν την τοπική οικονομία, ενώ βοηθούν και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. 3 στους 4 μάλιστα δηλώνουν, ότι θέλουν να στηρίξουν την τοπική οικονομία.

Μοναδικά προϊόντα: Οι άνθρωποι πιστεύουν, ότι οι τοπικές επιχειρήσεις παρέχουν μοναδικά προϊόντα, που δεν μπορούν να βρουν αλλού. Έτσι ως καταναλωτής εκτιμώ, ότι τα προϊόντα στις επιχειρήσεις κοντά μου είναι πιο αυθεντικά και ίσως καλύτερης ποιότητας. Υπάρψει μάλιστα κι ένα 52%, που νιώθει ότι έχει μια προσωπική σχέση με τη μάρκα, που επιλέγει.

Διαφοροποίηση της λιανικής: Πάνω από 54% των καταναλωτών λένε, ότι επιλέγουν καταστήματα λιανικής ανάλογα με το αν έχουν προϊόντα από σημαντικές για εκείνους τοπικές επιχειρήσεις. Κι αυτός είναι ένας σημαντικός τρόπος να διαφοροποιηθούν οι τοπικοί έμποροι λιανικής από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μαρκετ.

Ένας ακόμη σημαντικός τρόπος για να ενισχύσω τις επιχειρήσεις κοντά μου, είναι γράφοντας αξιολογήσεις. Έτσι τις βοηθώ να γίνονται καλύτερες.

Θέλετε να πάρετε μια ιδέα; Δείτε εδώ όλες μας τις αξιολογήσεις.

Κι αν είστε ήδη έτοιμοι να στηρίξετε επιχειρήσεις κοντά σας, καταχωρήστε την αξιολόγησή σας εδώ.

Image by DC Studio on Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel