Πως γράφω reviews: Τα 5 μυστικά για αξιολογήσεις και τα reviews των reviewers!

Designed by rawpixel.com on Freepik

Πως γράφω reviews: Τα 5 μυστικά και τα reviews των reviewers!

Υπάρχουμε κι εμείς που αγαπάμε να γράφουμε reviews, υπάρχεις κι εσύ που η δουλειά σου είναι να γράφεις reviews. Και το ερώτημα, πως γράφω reviews, τριγυρνά στο μυαλό σου βασανιστικά. Scroll, click, γρήγορη ανάγνωση και πάλι από την αρχή είναι η καθημερινότητά σου. Κάτι που στην προηγούμενη αξιολόγησή σου δεν ήταν πειστικό, κάτι που δεν άρεσε στον πελάτη, κάτι το ένα, κάτι το άλλο, να σου και ψάχνεσαι από την αρχή.

Αν βιάζεσαι, συνέχισε να διαβάζεις τον τρόπο. Οι επικεφαλίδες κάθε παραγράφου, σου εξηγούν τι θα δεις. ΟΜΩΣ! Θα σου λείπει κάτι. Όσο κι αν ακολουθήσεις τις νόρμες και τις συμβουλές, πάλι θα αναρωτιέσαι πως γράφω reviews, αν… δεν έχεις μπει στο κλίμα! «Κάτι μας είπες», θα σκεφτείς. Αλλά να πως έχει το πράγμα.

Η καλύτερη εμπειρία είναι η αληθινή!

Είναι κάπως όπως στα social media. Ποιοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι πιστεύεις; Αυτοί που δείχνουν, που πλασάρουν με fotos και stories ένα ευτυχές ή «πελούσιο» προφίλ(για να θυμηθούμε και μια ΤΙΚΤΟΚερ) ή αυτοί που πραγματικά το ζουν;

Έτσι ακριβώς πάει και με τα reviews. Αντί λοιπόν πως γράφω reviews, σκέψου σαν ηθοποιός: «Πως μπαίνω στο πετσί του ρόλου». Ποιος είναι ο ρόλος; Εκείνος του ευχαριστημένου πελάτη. Μπες και διάβασε αξιολογήσεις ευχαριστημένων πελατών. Μην αντιγράψεις! Όπως και στις εργασίες στις σπουδές, έτσι και στα reviews το «copy-paste» τιμωρείται!

Φαντάσου, ότι πήγες κάπου ή ψώνισες από κάπου, εξυπηρετήθηκες και αναφέρσου σε εκείνο το θετικό μιας επιχείρησης, στο οποίο αναφέρονται οι περισσότεροι ευχαριστημένοι πελάτες.

Προσοχή! Μη λες πολλά, γιατί δείχνει σαν να καταβάλεις προσπάθεια για να είσαι αληθινός. Ξέρεις, ακριβώς όπως όταν λές ψέματα!

Όμοια θα συμπεριφερθείς κι αν γράφεις για κάποια δυσάρεστη εμπειρία.

Διάβασμα, διάβασμα και διάβασμα πριν γράψω reviews

Εύλογα τώρα θα απορήσεις, «εγώ πως γράφω reviews θέλω να μάθω, όχι να δώσω πανελλήνιες… ξανά!». Προφανώς. Όπως όμως είπαμε παραπάνω, οι σωστές αξιολογήσεις προϋποθέτουν να μπεις στο κλίμα του καταναλωτή. Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να μάθεις μερικά πράγματα γι’ αυτόν.

Άλλωστε κι εσύ που η δουλειά σου είναι να γράφεις reviews, καταναλωτής είσαι! Μάλιστα για εσένα ειδικά, έχουμε μια πρόταση στο τέλος του άρθρου σχετικά με τα reviews των reviewers! Στο προκείμενο τώρα, θα πεις: «αφού κι εγώ είμαι καταναλωτής, θα γράψω όπως σκέφτομαι κι εγώ!»

Απαράβατος νόμος του marketing: Ουδέποτε βγάζω το συμπέρασμα, ότι όλοι σκέφτονται σαν κι εμένα!

Τι κάνεις λοιπόν; Διάβασε Αν διαβάζουμε αξιολογήσεις και πόσο συχνά ή γιατί ψάχνουμε εκπτώσεις- τιμές, ποια είναι η νοοτροπία μας και «τρελαινόμαστε» να βρίσκουμε ευκαιρίες. Μάθε ακόμη γιατί κάνουμε ψώνια; Για να αναδειχθούμε στους άλλους; Επειδή ψωνίζω άρα υπάρχω; Τέλος πότε έχουν σημασία οι αξιολογήσεις; Όταν πρόκειται να ξοδέψουμε πολλά ή λίγα;

Όλα τα παραπάνω θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μερικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για το πως σκέφτεται ο καταναλωτής. Έτσι θα «μπεις στο νόημα» αμέσως, την επόμενη φορά, που θα διερωτηθείς πως γράφω reviews και το πληκτρολόγιο θα πάρει φωτιά.

Μα καλά συμβουλεύετε τον κόσμο να γράφει fake reviews;

Disclaimer προς αποφυγή παρεξηγήσεων:

Στο experiencefirst.gr ελέγχουμε είτε για ύβρεις είτε για δημιουργία ψεύτικων προφίλ, ώστε στο μέτρο του δυνατού να αποφεύγονται οι ψεύτικες αξιολογήσεις. Αντίστοιχα κάνουν και τα μεγαθήρια των αξιολογήσεων (Google reviews, Trustpilot κλπ) με μηχανισμούς ανάλογους του μεγέθους τους.

ΌΜΩΣ! Οι αξιολογήσεις από επαγγελματίες reviewers είναι κανονικό επάγγελμα πια, με μεγάλη ζήτηση από τα γραφεία εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού. Είναι κάτι σαν την παραπαιδεία (φροντιστήρια, ιδιαίτερα κλπ). Δε θα έπρεπε, αλλά υπάρχουν.

Κι επειδή σκοπός της ιστοσελίδας είναι η αληθινή βελτίωση της καταναλωτικής εμπερίας, στο blog μας έχουμε σειρά άρθρων για να:

Ξέρετε να διαβάζετε αξιολογήσεις
Ποιες είναι αξιόπιστες αξιολογήσεις για να εμπιστευτείτε
Αν ξέρετε να ξεχωρίζετε τα fake reviews
Προσοχή στις ψεύτικες αξιολογήσεις, αν ετοιμάζεστε για ψώνια

Πάμε τώρα στο δια ταύτα για επαγγελματίες κι ερασιτέχνες reviewers. Πως γράφω reviews!


Σύντομος οδηγός 5 βημάτων για χρήσιμες αξιολογήσεις

Ο πρώτος και βασικός κανόνας στο πως γράφω reviews, που πάντα πρέπει να θυμάστε, είναι η ευγένεια. Ακόμη κι αν δε σας αρέσει η υπηρεσία ή το προϊόν που αγοράσατε, θα πρέπει να είστε ευγενικοί. Έτσι κάθε φορά που αφήνετε αξιολογήσεις, έχετε κατά νου τα παρακάτω σαν έναν γενικό άξονα:

Φανείτε ειλικρινείς

Τα reviews σας θα πρέπει να αντανακλούν την εμπειρία σας είτε είναι θετική είτε αρνητική. Αποφύγετε τις υπερβολές, είτε δηλαδή να εκθειάσετε ή να μειώσετε υπερβολικά την εμπειρία, που ζήσατε.

Χρησιμοποιήστε συγκεκριμένα παραδείγματα για να υποστηρίξετε τη γνώμη σας.

Κάθε αξιολόγηση ενέχει το υποκειμενικό στοιχείο. Κάτι που για εσάς είναι κανόνας απαράβατος, για έναν άλλον δεν είναι πρόβλημα.

Γι’ αυτό αναφερθείτε σε λεπτομέρειες, που θα κάνουν τα reviews σας πιο αξιόπιστα. Έτσι οι αναγνώστες- πιθανοί πελάτες θα είναι σε θέση μόνοι τους να κρίνουν από τις χρήσιμες πληροφορίες, που τους δώσατε, αν εκείνοι θα ήταν εντάξει με αυτού του είδους την εξυπηρέτηση.

Ούτε πολύ λεπτομερές ούτε γενικόλογο

Συχνά την απορία για το πως γράφω reviews ακολουθεί η απορία σχετικά με το πόσες λεπτομέρειες είναι αρκετές. Αυτό που λέμε «ή του ύψους ή του βάθους» είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να αποφύγετε.

Φανείτε αρκετά περιγραφικοί, ώστε να έχουν οι αναγνώστες μια ιδέα του τι να περιμένουν. Αποφύγετε όμως να αναφέρετε περιττές λεπτομέρειες.

Σκεφτείτε τους αναγνώστες σας.

Τι μπορεί να θέλουν να διαβάσουν. Ένας απλός τρόπος είναι να μπείτε στη θέση τους. Για την ακρίβεια μπείτε στο κλίμα, όπως είπαμε παραπάνω. Όταν πρόκειται να κάνουν ψώνια σε ποια industries διαβάζουν τις πιο πολλές αξιολογήσεις; Συνήθως διαβάζουν όταν πρόκειται να ξοδέψουν πολλά ή λίγα, ψάχνουν για reviews; Έτσι θα γράψετε κάτι πραγματικά διαφωτιστικό και για τους άλλους.

Επεξεργαστείτε το review σας.

Ελέγξτε τη σύνταξη και τη γραμματική σας και βεβαιωθείτε, ότι το κείμενό σας είναι ευανάγνωστο. Προφανώς δεν τρέχει κάτι, αν δεν είστε και ο Μπαμπινιώτης, αλλά αναγραμματισμούς και μικρολαθάκια μπορείτε να τα διορθώσετε. Διαφορετικά θα φανεί ψεύτικο, ‘ινδικό’ (γιατί πολλά fake reviews είναι και από Ινδία), προϊόν ΑΙ (Τεχνητή Νοημοσύνη). Όπως κι αν το πείτε, την ίδια μοίρα θα έχει!

Πως γράφω θετικά ή αρνητικά reviews;

Στο σημείο αυτό μια διευκρίνιση. Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τις αξιολογήσεις είτε είναι θετικές είτε αρνητικές. Μάλιστα εκτιμούν τα reviews ως πηγή πληροφόρησης περισσότερο από τις online διαφημίσεις, όπως ισχυρίζεται έρευνα του Searchenginejournal.com. Επομένως αν η ανησυχία σας είναι, αν θα εκληφθούν ως αξιόπιστα τα κείμενά σας, μπορείτε να την ξεπεράσετε.

Θετικά reviews

Συνήθως οι περισσότεροι δε διστάζουν τόσο σχετικά με το πως γράφω reviews, όταν πρόκειται για θετικές αξιολογήσεις. Άλλωστε εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά. Τα θετικά reviews γράφονται συνήθως όταν είμαστε ικανοποιημένοι από το προϊόν ή την εμπειρία που είχαμε.

Το ύφος στις συγκεκριμένες αξιολογήσεις είναι αισιόδοξο και ενθουσιώδες. Ο σκοπός του είναι να μοιραστούμε θετικές πτυχές της εμπειρίας μας με άλλους.

Αρνητικά reviews

Από την άλλη πλευρά στα αρνητικά reviews μιλάμε για μια αρνητική εμπειρία. Όπως είναι λογικό, όταν είμαστε δυσαρεστημένοι έχουμε έναν πιο επικριτικό τόνο, αν όχι θυμό ή απελπισία. Εξαρτάται από το πόσο κακή ήταν η εξυπηρέτηση.

Τώρα αυτού του είδους τα reviews είναι εύκολο να τα παρεξηγήσει κανείς και να τα περάσει για στημένα. Γι’ αυτό αν απορείτε πως γράφω reviews με αρνητικό περιεχόμενο, ώστε να είναι αξιόπιστο, λάβετε υπόψη μία παράμετρο: Την ψυχραιμία.

Γράφουμε για να προειδοποιήσουμε τους άλλους για τις αρνητικές πτυχές της εμπειρίας μας. Γι’ αυτό σχολιάζουμε τα ελαττώματα μιας υπηρεσίας, στην κακή ποιότητα ή στην κακή σχέση ποιότητας- τιμής. Δεν αναλωνόμαστε σε χαρακτηρισμούς και προσβολές, γιατί δεν έχουν νόημα από τη μια και από την άλλη κάνουν και τις αξιολογήσεις μας αναξιόπιστες.

Τα reviews των reviewers: Γιατί να μη γράψω σε Google, META ή τις άλλες σελίδες που θα τις δουν;

Αγαπητέ επαγγελματία reviewer, όπως σου είπαμε παραπάνω, όταν εξηγούσαμε το διάβασμα, που χρειάζεσαι για να μπεις στο κλίμα, ξεχνάς κάτι. Στις γνωστές σελίδες αξιολογήσεων, που ο κόσμος βλέπει τα reviews, γράφεις εσύ και οι συνάδελφοί σου, με κάθε καλή πρόθεση πάντα!

Δε χρειάζεται πιστεύεις, να γράψεις κάπου «to let off steam», που λένε και στα χωριά μας; Κάπου όπου θα μοιραστείς τις δικές σου, πραγματικές εμπειρίες για εκείνο το συνοικιακό μαγαζί στη χιπ γειτονιά, που όμως πραγματικά προσπαθούν και σε εξυπηρετούν και όχι για την πολυεθνική, που είναι πελάτης σου;

Δε χρειάζεται να γράψεις κάπου, που ο ιδιοκτήτης δε θα μπει στη διαδικασία να σχολιάσει, γιατί έγραψες έτσι το ένα ή το άλλο; Κάπου χωρίς προσβολές και με σκοπό να επιβραβεύσεις την αγαπημένη σου επιχείρηση, που με την εξυπηρέτησή της σου φτιάχνει τη μέρα ή να βοηθήσεις εκείνον, που θα μπορούσε και καλύτερα;

Επειδή γνωρίζεις ήδη την απάντηση και με τις παραπάνω διευκρινίσεις, ξέρεις πως γράφω reviews, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, μπες εδώ.

Κι αν θες να ρίξεις μια ματιά τι λένε οι άλλοι, δες όλες τις αξιολογήσεις μας.

 

Image by rawpixel.com on Freepik

 

 

 

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel