Από κέρδη 800€ μέχρι το κλείσιμο μιας επιχείρησης: Η δύναμη που έχουν αληθινά και ψεύτικα reviews;
Αν είχες 800€, 400€ ή και 10€ και 20€ θα τα πέταγες; Σίγουρα όχι! Τι είναι όμως τα ποσά αυτά; Είναι τα χρήματα, που ίσως γλιτώσεις, ίσως ξοδέψεις εσύ και άλλοι από τα αληθινά και τα ψεύτικα reviews. Από όλες τις πιθανές αγορές, δεδομένης και της ακρίβειας, οι χειρότερες είναι οι κακές αγορές ή η κακή εξυπηρέτηση. Έχεις βέβαια τον τρόπο να αποφύγεις και τα δύο αποφεύγοντας τα ψεύτικα reviews.
Διάβασε την ανάρτηση, για περισσότερες πληροφορίες για τις σελίδες για reviews και χρήσιμα tips για να αποφύγεις ψεύτικες αξιολογήσεις.
Εδώ όμως δε θα σου μιλήσουμε για την αξία των σελίδων με reviews. Αντίθετα θα αναφερθούμε στο τι γλιτώνεις εσύ και άλλοι με το να είσαι ενεργός reviewer. Αυτό που έχει σημασία και συχνά περνά απαρατήρητο, είναι από τι σε γλυτώνουν πραγματικά τα reviews. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, επειδή όταν μιλάμε για αξιολογήσεις, υπάρχουν δύο ρόλοι: αυτού που γράφει και αυτού που διαβάζει.
Το να γράφεις σημαίνει ότι διαβάζεις και το αντίστροφο
Οι αξιολογήσεις δεν κοστίζουν κάτι. Δωρεάν βρίσκει κάθε χρήστης διάσπαρτα στο διαδίκτυο τόσο τα πραγματικά όσο και τα ψεύτικα reviews. Δε μας χρεώνει κάποιος για να τις γράψουμε και δε χρεωνόμαστε, όταν τις διαβάζουμε.
Ακριβώς όμως όπως οτιδήποτε για το οποίο δεν πληρώνουμε, έτσι και για τις αξιολογήσεις, δεν αντιλαμβανόμαστε την πραγματική τους αξία. Ας δούμε σχετικά δύο παράδοξα παραδείγματα, που αποδεικνύουν ακριβώς αυτό.
Παράδειγμα 1: Οι ναυτικοί στα Crewing agencies
Ένας ναυτικός για να βρει δουλειά απευθύνεται συνήθως στα λεγόμενα crewing agencies, δηλαδή σε γραφεία ευρέσεως πληρωμάτων. Τα παλιά χρόνια οι ναυτικοί έδιναν ένα ποσοστό του μισθού τους στα γραφεία αυτά για να τους βρουν δουλειά. Μάλιστα από αυτή τη συνθήκη δεν εξαιρούνταν ούτε και οι Καπετάνιοι!
Όταν ξεκίνησε να καταργείται αυτή η πρακτική, υπήρχαν ναυτικοί σε ορισμένες χώρες, που δεν πήγαιναν στα agencies, που δεν τους έπαιρναν λεφτά. Ξέρετε γιατί; Νόμιζαν, ότι αν δεν πληρώσουν, δε θα βρουν δουλειά! Αλλά τα γραφεία πληρώνονταν ήδη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Δεν έπρεπε να ζητούν χρήματα από τους ναυτικούς!
Παράδειγμα 2: Οι καπνιστές και η διακοπή του καπνίσματος
Έχουν πραγματοποιηθεί έρευνες, που το αποδεικνύουν, ότι όσοι ξεκίνησαν προσπάθειες διακοπής του καπνίσματος, από μόνοι τους- χωρίς να πληρώνουν- ξανάρχισαν το κάπνισμα. Εξαίρεση ήταν όσοι είχαν κάποιο ισχυρό κίνητρο, πχ ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, μια τραυματική εμπειρία – συνέπεια του καπνίσματος, μια γυναίκα στην εγκυμοσύνη κλπ.
Όταν λοιπόν εκτιμάμε μόνο, ότι πληρώνουμε, πως θα εκτιμήσουμε την αξία των reviews, που συνήθως δεν πληρώνουμε; Για να καταλάβουμε το πόσο μας κοστίζουν τα αληθινά και τα ψεύτικα reviews, αρκεί να δούμε με μετρήσιμα μεγέθη την αξία τους.
Το laptop των 800€, των 1200€ και των 2000€
Ας δούμε ένα υποθετικό παράδειγμα. Ξεκινάω ένα ωραίο πρωινό να αγοράσω ένα laptop, που θέλω να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. ‘Ισως το χρησιμοποιήσω για μοντάζ, για επεξεργασία και δημιουργία μικρών και χαμηλής ανάλυσης βίντεο, για φωτογραφία κλπ. Βρίσκω ένα laptop των 800€, που η τάδε εταιρεία προσφέρει σε δόσεις. Πάω και το αγοράζω.
Ανακαλύπτω όμως, ότι η εταιρεία στην προσφορά είχε άλλη έκδοση από αυτή που με ενδιέφερε και δεν το έγραφε στο site της. Επίσης ο υπάλληλος δε με ενημέρωσε γι’ αυτή τη λεπτομέρεια. Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, πολιτική της εταιρείας είναι προϊόντα ορισμένων προσφορών να μην τα δέχεται πίσω. Έτσι βρίσκω εκ νέου ένα laptop, των 1200€ αυτή τη φορά.
Για την ακρίβεια το είχα δει και πριν αγοράσω το άλλο, αλλά ήθελα να γλιτώσω τα 400€, όπως πολύ λογικά θα επιθυμούσε καθένας μας. Το αγοράζω και στην πραγματικότητα έχω πληρώσει για το πολυπόθητο laptop, όχι 800, ούτε 1200, αλλά 2000€.
Βέβαια αν είχα διαβάσει τη σχετική αξιολόγηση, που σχολίαζε την πολιτική επιστροφών αλλά και για τις εκπτώσεις αυτής της εταιρείας, θα είχα γλιτώσει 800€. Επομένως στην πραγματικότητα η αξία της αξιολόγησης ήταν 800 ολόκληρα ευρώ. Το ίδιο και η ζημία από ψεύτικα reviews, αν δεν ήξερα να αναγνωρίζω, ότι διάβασα τέτοια.
Εδώ μπορείτε να δείτε πως να ξεχωρίζετε τα fake reviews.
Πόσο αξίζει να γράφω αξιολογήσεις;
Τα reviews από την πλευρά του κοινού
Φανταστείτε τώρα ότι το παραπάνω σκηνικό συνέβη σε εσάς και δε γράψατε τελικά κάποια αξιολόγηση για την εξυπηρέτηση. Ακόμη υποθέστε, ότι κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο ή συνεργάτης σας, όπως κι εσείς δεν έψαξε να βρει αξιολογήσεις σχετικά με την επιχείρηση αυτή.
Έτυχε επίσης να μην έχετε χρόνο να μιλήσετε τελευταία, ώστε να ανταλλάξετε τα νέα σας και με αφορμή αυτό να του εξιστορήσετε τι συνέβη. Πηγαίνει λοιπόν και αγοράζει το ίδιο laptop με την ίδια ακριβώς λογική με εσάς και πληρώνει πολύ περισσότερα χρήματα. Προφανώς δεν πρόκειται για εμπειρία, που θα θέλατε να ζήσει κάποιος αγαπημένο σας, σωστά;
Τα reviews από την πλευρά μιας επιχείρησης
Αν σας λέγαμε, ότι το να παραμείνει ανοιχτή μια επιχείρηση αντιστοιχεί στην αξία, που έχουν τα ψεύτικα reviews, αλλά και τα αληθινά, θα λέγατε ότι υπερβάλουμε; Δείτε και το παρακάτω υποθετικό σενάριο.
Σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας, όπως αυτή που ζούμε, κάθε καταναλωτής είναι πιο μετρημένος με τα έξοδά του. Έτσι ένας επιχειρηματίας, που έχει σωστά και ποιοτικά προϊόντα δυσκολεύεται, γιατί δεν «κλέβει» από την ποιότητα αυτού που πουλάει.
Αυτό όμως συνεπάγεται αυξημένο κόστος, που μετακυλίεται στον πελάτη. Είναι ο τελευταίος διατεθειμένος να το πληρώσει; Ναι, λέει έρευνα του businesswire, που υποστηρίζει, ότι το 86% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θα πλήρωνε παραπάνω χρήματα, αν το εξυπηρετούσαν καλύτερα.
Στο διά ταύτα λοιπόν, παρόλο που η επιχείρηση έχει εκτός από ποιοτικά προϊόντα και ποιοτική εξυπηρέτηση, κλείνει. Αντ’ αυτής παραμένει ανοιχτή άλλη, επειδή είναι πιο φτηνή. Αυτή η δεύτερη επιχείρηση όμως και δεν εξυπηρετεί καλά και δεν έχει ποιοτικά προϊόντα.
Ωστόσο αν έγραφες αξιολογήσεις για την πρώτη επιχείρηση, που κι εσύ ο ίδιος εκτιμάς και στηρίζεις, θα λειτουργούσε σαν διαφήμιση. Έτσι όλοι εκείνοι που αναζητούν μια αξιόλογη εταιρεία και έχουν την πρόθεση να πληρώσουν κάτι παραπάνω, αρκεί να πάρουν αυτό που θέλουν (καλή εξυπηρέτηση, να γίνει η δουλειά τους έγκαιρα κλπ), θα έβρισκαν και θα στήριζαν την επιχείρηση.
Ολόκληρη η αγορά στο χέρι μας μέσα από τα reviews!
Κάπως έτσι η αγορά ξεκαθαρίζει από τους σωστούς και τους λιγότερο σωστούς επαγγελματίες. Επομένως χωρίς ίχνος υπερβολής ολόκληρη η αγορά είναι κυριολεκτικά στο χέρι μας και συγκεκριμένα στις αξιολογήσεις μας.
Σε περιόδους ακρίβειας, που προσέχουμε τα έξοδά μας, μετράει και το παραμικρό ευρώ που θα ξοδέψουμε. Κι επειδή προφανώς η αγορά δεν τους χωρά όλους, ας μείνουν αυτοί που αξίζουν. Γράφοντας αληθινές αξιολογήσεις αντί για ψεύτικα reviews προβάλλουμε τις επιχειρήσεις, που αξίζουν και γλιτώνουμε άλλους από κακές αγορές!
Είσαι έτοιμος να… γράψεις; Μπες εδώ!
Θέλεις να δεις τι γράφουν άλλοι; Διάβασε όλες τις αξιολογήσεις μας!
Image by Freepik