Τι να γράψω στην αξιολόγησή μου: Ο πεντάλογος του reviewer!

Designed by Freepik

Ήρθες σε αυτό το άρθρο γιατί, απορούσες τι να γράψω στην αξιολόγησή μου. Προτού λοιπόν δεις πως γράφω αξιολόγηση, επίτρεψέ μας να σου συστήσουμε-αν δεν τον ξέρεις ήδη- έναν τρελό, τρελό influencer, τον Mr. Beast. Είναι εκείνος ο τύπος που αποφάσισε κατά κάποιο τρόπο να γίνει η κυβέρνσηση στη θέση της κυβέρνησης. Και όχι με την έννοια του να εξουσιάζει τον κόσμο, αλλά να προσφέρει βοήθεια.

Αν τον ξέρεις, θα απορήσεις εύλογα «Τι σχέση έχω εγώ με αυτόν; Αυτός έχει πολλά λεφτά και τα δίνει». Μεγάλη θα σου πω, γιατί όπως είπαμε θέλει να βοηθά τον κόσμο. Κι εσύ το ίδιο θέλεις να κάνεις, γι’ αυτό και είσαι εδώ και απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου.

Αν δεν τον ξέρεις, αυτός ο τύπος μοιράζει χρήματα σε τυχαίους ανθρώπους, σε φιλανθρωπίες και θεατές του. Στα social media του γράφουν, ότι δε θα πρέπει να απασχολείται με κοινωνικά θέματα και ότι είναι δουλειά της κυβέρνησης, αλλά εκείνος επιμένει να βοηθά, όπως μπορεί γιατί απλούστατα έτσι νιώθει καλά.

Αυτός είναι ο τρόπος του Mr Beast να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Εντάξει, αυτός και κάτι ωραίες σοκολάτες που βγάζει, πανάκριβες μεν, χωρίς συντηρητικά δε! Λίγο πολύ όλοι δε θέλουμε να κάνουμε κάπως τον κόσμο καλύτερο; Ένας τέτοιος τρόπος είναι οι αξιολογήσεις. Κάποιοι, όπως εσύ που διαβάζεις, έχουν καταλάβει, γιατί είναι χρήσιμες. Κάποιοι τώρα παίρνουν μια μυρωδιά.

Απλώς προτού πάμε στο προκείμενο, τι να γράψεις στην αξιολόγηση, δώσε μας λίγο χρόνο να πείσουμε κι εκείνο το αγύριστο κεφάλι, πόση δύναμη έχει στα ακροδάχτυλά του και δεν το ξέρει. Αν πάλι ξέρεις καλά πόση δύναμη έχουν και τα 10 σεντς που θα δώσεις για μια τσίχλα, δες τις συμβουλές μας παρακάτω σχετικά με το τι να γράψω στην αξιολόγησή μου.

Το πορτοφόλι σου, η δύναμή σου!

Και τα 2 παραδείγματα που το αποδεικνύουν

  1. Το ελληνικό ask4food & το διεθνές Tripadvisor

Στη δεκαετία του 2010 είχε ξεκινήσει το Tripadvisor να γίνεται δημοφιλές και στην Ελλάδα, ενώ σιγα σιγά αναδεικνύονταν και το ελληνικό ask4food για αξιολογήσεις εστιατορίων. Τότε οι αξιολογήσεις εκεί θεωρητικά ήταν προνόμιο ενός γνώστη, ενός επαΐοντα.

Σιγα σιγα μυήθηκαν και οι πιο αδαείς, εκείνοι, που ακόμη απορούσαν τι να γράψω στην αξιολόγησή μου και κοίταζαν με τις ώρες τον κέρσορα. Περνώντας τα χρόνια όλοι ένιωθαν πιο σίγουροι για την ηλεκτρονική τους «πένα» και έγραφαν αξιολογήσεις για να σώσουν και διάβαζαν για να σωθούν.

  1. Το διάσημο ελληνικό προϊόν

Αυτό θα μας πάρει λίγο χρόνο, οπότε ζητάμε την επιμονή σου. Που λες, στις αρχές της δεκαετίας του 2010 υπήρχαν κάποιοι «γραφικοί». Αυτοί επέλεγαν και ψώνιζαν μόνο ελληνικά προϊόντα στη λογική της στήριξης της τοπικής οικονομίας. Ας μην ξεχνάμε, ότι ήταν και περίοδος μνημονίων. Έτσι αναζητούσαν προϊόντα, που είχαν παραχθεί στην Ελλάδα ή διάλεγαν να κάνουν ψώνια από επιχειρήσεις κοντά τους και από συνοικιακά μαγαζιά.

Όπως προείπαμε, οι υπόλοιποι, οι πολλοί, τους θωρούσαν γραφικούς. Σιγα σιγα όμως οι γραφικοί παρέσυραν όλο και περισσότερους σε αυτή την αγοραστική νοοτροπία. Αποτέλεσμα; Η καρδούλα με την ελληνική σημαία τυπωμένη στα προϊόντα, ως ένδειξη ότι παράγονται στην Ελλάδα ή η σαφής διατύπωση, ότι το προϊόν παράγεται στην Ελλάδα.

Πλέον όλες οι εταιρείες υιοθέτησαν στην στρατηγική marketing τους το να αναφέρουν οπωσδήποτε, ότι ένα προϊόν είναι εγχώριο ή συσεκυάζεται και διανέμεται από ελληνική εταιρεία.

Σύντομη διευκρίνιση για αντιρρησίες

Α)Πολλά προϊόντα βαφτίζονταν ελληνικά, ακόμη κι αν δεν ήταν.

Ισχύει και αυτό από μόνο του αρκεί να αποδείξει τη δύναμη των –αρχικά- λίγων, που μετά έγιναν πολλοί. Αυτοί δεν ήταν κάποιο λομπι, αλλά εμείς οι απλοί καταναλωτές, που ποτέ ως τότε δεν είχαμε κατανοήσει την ισχύ του πορτοφολιού μας.

Όταν ξοδεύουμε, λίγα ή πολλά δεν έχει σημασία, στηρίζουμε ή απορρίπτουμε μια επιχείρηση. Τα κριτήρια που βάζουμε ως καταναλωτές για να κάνουμε τα ψώνια μας διαφέρουν για καθέναν. Είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον, στα ζώα, στον εργαζόμενο, στην τοπική κοινωνία κλπ. Όσες όμως επιχειρήσεις απορρίψουμε, αναπροσαρμόζουν το marketing τους για να ταιριάξουν σε εμάς τους καταναλωτές. Τόσο απλά!

Τι να γράψω στην αξιολόγησή μου: Η σημασία των αξιολογήσεων
Τι να γράψω στην αξιολόγησή μου: Η σημασία των αξιολογήσεων

Β)Ανέδειξαν τη σημασία των αξιολογήσεων

Σε σχέση λοιπόν με τις παραπάνω «ελληνοποιήσεις» των προϊόντων, θα ισχυρίζονταν κανείς, ότι εφόσον οι εταιρείες αυτές μας κοροϊδεύουν, δεν καταφέραμε και τίποτα. Εσύ που απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου ξέρεις μάλλον την απάντηση σε αυτό, οπότε απλώς φρεσκάρουμε τα ήδη γνωστά:

  • Μέσα από τις αξιολογήσεις μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας από διάφορες επιχειρήσεις. Όταν ξέρουμε μια επιχείρηση, είμαστε σίγουροι για την ποιότητα των παροχών της, τη στηρίζουμε με τη θετική μας αξιολόγηση.
  • Η στήριξή μας δεν είναι μόνο, ότι ψωνίζουμε από αυτές, αλλά ότι με τις θετικές μας αξιολογήσεις τις κάνουμε γνωστές και σε άλλους. Έτσι τις στηρίζουν κι άλλοι.
  • Κάνουμε μόνοι μας ως καταναλωτές ένα «ξεσκαρτάρισμα» στην αγορά. Γράφοντας θετικές αξιολογήσεις για τους σωστούς επαγγελματίες και αρνητικές για τους λάθος, ξεχωρίζουν όσοι αξίζουν την υποστήριξή μας.
  • Και ο τελευταίος τρόπος που εμείς οι ίδιοι κάνουμε τον κόσμο καλύτερο μέσα από τις αξιολογήσεις, είναι ότι αποτρέπουμε άλλους να… «την πάθουν». Γράφοντας τι δεν πάει καλά στην εξυπηρέτηση από μια εταιρεία, αποτρέπουμε κι άλλους να χαλάσουν τα λεφτά τους.

Τι να γράψω στην αξιολόγησή μου: Ο πεντάλογος του reviewer

Στο δια ταύτα λοιπόν! Ας δούμε τα 5 χαρακτηριστικά μιας χρήσιμης αξιολόγησης.

Ο πεντάλογος του reviewer
Ο πεντάλογος του reviewer
  1. Ειλικρίνεια πάνω απ’ όλα

Στην ειλικρίνεια αν μπορούμε να προσθέσουμε και την αμεροληψία καλά θα ήταν. Ξέρουμε πολύ καλά, όταν όλοι ζητάνε πολλά και προσφέρουν κάτι μέτριο, ο καλός επαγγελματίας θα ξεχωρίσει σαν τον χρυσό μέσα απ’ το κάρβουνο. Κι αυτό θα φέρει ενθουσιασμό και δε θα απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου, γιατί το πληκτρολόγιο θα πάρει φωτιά!

Προσπάθησε όμως να διατηρήσεις το μέτρο, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να περάσουν για ψεύτικη την αξιολόγησή σου άλλοι υποψήφιοι πελάτες. Επομένως διατήρησε ένα ουδέτερο ύφος, που θα αναφέρεις όλα όσα εσύ, από τη μεριά σου, βρίσκεις θετικά.

  1. Πες τα όλα

Το ξέρεις ότι οι περισσότεροι δεν εμπιστεύονται ή δε λαμβάνουν καν υπόψη τις βαθμολογίες με τα αστέρια; Οκ, κι εμείς στο experiencefirst.gr έχουμε rating με αστέρια, για εκείνους που βαριούνται να γράψουν ΑΛΛΑ! Υπάρχει ένα ΑΛΛΑ. Υπάρχουν οι πιστοί αναγνώστες των σχολίων μιας αξιολόγησης και μάλιστα εκείνοι, που ψάχνουν ειδικά τις αρνητικές αξιολογήσεις.

Όχι, δεν είναι μίζεροι, αλλά να τι συμβαίνει. Αυτό που για έναν είναι πρόβλημα, για κάποιον άλλον είναι άνευ σημασίας. Άσε που όπως λέει έρευνα του Brightlocal, το 40% όσων διαβάζουν αρνητική αξιολόγηση για μια επιχείρηση, δεν αγοράζουν από αυτή. Ποιος θέλει άλλωστε να χάσει τα λεφτά του;

Οπότε γράψε εσύ, πως ακριβώς σε εξυπηρέτησαν εκεί που πήγες, κι άσε τον αναγνώστη να βγάλει τα συμπεράσματά του, που λένε και οι λογοτέχνες!

  1. Είμαι πολυλογάς ή και όχι. Τι κάνω;

Είτε είσαι φλύαρος είτε τα μετράς τα λόγια σου και απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου, μία είναι η λύση: Stick to the basics, που λένε κι οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι. Θυμάσαι τότε στο σχολείο, που για να κάνεις έκθεση έγραφες με 2 λόγια τον σκελετό του κειμένου; Αυτό κάνε και τώρα.

Βγάλε word ή χαρτί ή ό,τι σε βολεύει κι επικεντρώσου στα βασικά σημεία όσων θέλεις να πεις γράφοντας σύντομες προτάσεις. Αυτό θα βοηθήσει κι εσένα, που θα σταθείς και στο ρούχο της διπλανής (άσχετο με την αξιολόγηση) και σε σενα, που δε λες και πολλά πολλά.

  1. Αναρωτήσου: Αυτό που γράφω ποιον και πως βοηθάει;

Εδώ έχουμε 2 περιπτώσεις.

Α)Γράφω για να βοηθήσω τον καταναλωτή

Σε αυτή την περίπτωση δε χρειάζεται να απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου. Τα πράγματα είναι απλά. Τι θα ήθελες εσύ να διαβάσεις; Ποια είναι αυτά από τα οποία συμπεραίνεις, αν κάπου είναι καλή η εξυπηρέτηση ή όχι.

Δε θα σε κρίνει κάποιος. Όπως ξαναείπαμε, άλλα έχουν σημασία για τον ένα και άλλα για τον άλλο. Εσύ απλώς γράψε, αυτά που θεωρίας καίριας σημασίας. Προσοχή μόνο στα αρνητικά reviews, γιατί το θέμα είναι να είμαστε δίκαιοι. Δεν αρκεί το κακή εξυπηρέτηση. Πρέπει να πεις, αν έχει να κάνει με τη διαθεσιμότητα προϊόντων, πολιτική επιστροφής/ ακύρωσης/ αποστολών ή αν αφορά στο προσωπικό κλπ.

Β)Γράφω για να βοηθήσω μια επιχείρηση

Για να μη φανεί «στημένη» η αξιολόγηση, θα πρέπει να αναφέρεις σε τι συνίσταται η καλή εξυπηρέτηση. Όμως μη φοβάσαι και τις αρνητικές αξιολογήσεις, γιατί και αυτές βοηθούν τις εταιρείες.

Για παράδειγμα, αν το πρόβλημα είναι με τη διαθεσιμότητα (που είπαμε στο Α από πάνω) και το προϊόν εμφανίζεται online διαθέσιμο, αλλά δεν είναι ούτε στο φυσικό ούτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα, μάλλον η επιχείρηση πρέπει να κοιτάξει το ERP της. Αντί να πεις «πήγα στο μαγαζί και δεν το είχαν», καλύτερα να γράψεις ότι το σύστημα δεν ήταν ενημερωμένο. Έτσι παρότι online ήταν διαθέσιμο, τελικά δεν ήταν.

  1. Η τελευταία πινελιά

Πέρασε την αξιολόγησή σου από μια τελική ανάγνωση. Ναι, ναι, όπως ακριβώς και με την έκθεση. Έλεγξε το ύφος. Δε θέλεις να προσβάλλεις, να βοηθήσεις θέλεις ακόμη κι αν είσαι απόλυτα δυσαρεστημέν@. Βεβαιώσου, ότι επικεντρώνεσαι σε αυτά που έχουν ουσία. Ρίξε και μια ματιά στα ορθογραφικά, γιατί παραμονεύουν αυτοί που θα πουν, ότι η αξιολόγησή σου είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης λόγω ορθογραφικών!

Τώρα, αν είσαι ήδη εξπέρ στα reviews και δεν απορείς τι να γράψω στην αξιολόγησή μου, ιδού η Ρόδος. Γράψε εδώ:

Αν πάλι θέλεις να διαβάσεις πρώτα λίγο για να πάρεις τα πάνω σου, διάβασε όλες τις αξιολογήσεις μας.

Images by Freepik

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel