Διαβάζουμε αξιολογήσεις και αν ναι πόσο συχνά;

Designed by <Image by freepik>Freepik

Οι αξιολογήσεις είναι πλέον μέρος του shopping

Η αλήθεια είναι ότι πλέον οι περισσότεροι διαβάζουμε αξιολογήσεις και μάλιστα πολύ συχνά. Για την ακρίβεια διαβάζουμε αξιολογήσεις κάθε φορά που κάνουμε ψώνια. Παραδοσιακά όταν ένας καταναλωτής ήθελε να μάθει για τις αγοραστικές εμπειρίες άλλων, ρωτούσαν μέλη της οικογένειας ή φίλους.

Είναι λογικό γιατί είτε σε καιρούς ακρίβειας είτε σε περίοδο ευημερίας, κανείς δε θέλει να δίνει τα λεφτά του σε κάτι, που δεν αξίζει. Απλώς πλέον άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο αποφεύγουμε τις αγοραστικές μας κακοτοπιές. Σήμερα πια ολοένα περισσότεροι αγοραστές αναζητούν τη γνώμη άλλων καταναλωτών- αγοραστών διαβάζοντας αξιολογήσεις.

Σχεδόν όλοι όσοι κάνουμε ψώνια στο διαδίκτυο, διαβάζουμε αξιολογήσεις!

Εδώ και μια δεκαετία, που το ecommerce έχει μπει ενεργά στη ζωή μας, έχει περάσει από σημαντικές αλλαγές. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις και τη διάδοση των ηλεκτρονικών αγορών μέσω διαδικτύου, τα ψώνια πια δεν έχουν καμία σχέση με το πως γίνονταν 10 χρόνια πριν.

Ακριβώς αυτός είναι ο λόγος, που αύξησε την εξάρτησή μας από τα reviews και διαβάζουμε αξιολογήσεις πριν σχεδόν κάθε αγορά μας. Άλλωστε όταν οι καταναλωτές ψωνίζουν από το διαδίκτυο, δεν έχουν την ευκαιρία να δουν μια υπηρεσία κατ’ ιδίαν ή να αγγίξουν ένα προϊόν πριν κάνουν μια αγορά. Επομένως το να διαβάζουμε αξιολογήσεις για να μάθουμε τις εμπειρίες άλλων, που αγόρασαν προϊόντα και υπηρεσίες, που μας ενδιαφέρουν γίνεται όλο και πιο σημαντικό.

Αξιολογήσεις
Αξιολογήσεις και η αύξηση της εμπιστοσύνης μας σε αυτές

Όπως φαίνεται και στο γράφημα της έρευνας, το 2018 το 97% των καταναλωτών συμβουλεύονταν τα reviews πριν αποφασίσουν αν θα κάνουν ψώνια από μια επιχείρηση. Ποσοστό δηλαδή τουλάχιστον δύο πόντους παραπάνω από το 2014.

Σήμερα το 99.9% των καταναλωτών λένε ότι διαβάζουν αξιολογήσεις, όταν αγοράζουν διαδικτυακά, αν όχι πάντα τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Από εκείνους τους καταναλωτές, το 61% λένε, ότι διαβάζουν reviews τακτικά και το ένα τρίτο από αυτούς το κάνουν κάποιες φορές.

  • 2014- 95%
  • 2018- 97%
  • 2021- 9%

 

Πόσο συχνά διαβάζουν οι καταναλωτές αξιολογήσεις;

Πόσο συχνά διαβάζουμε αξιολογήσεις
Πόσο συχνά διαβάζουμε αξιολογήσεις

     

Σύμφωνα και με το παραπάνω γράφημα το 60.9% διαβάζουν αξιολογήσεις πάντα, ενώ τακτικά διαβάζει τις αξιολογήσεις το 33%. Μένει μόνο το 6% που ψάχνει κάποιες φορές αξιολογήσεις πριν τις αγορές τους και τέλος το 0.1% δε διαβάζει αξιολογήσεις.

Διαβάζουμε reviews και για τα ψώνια σε φυσικά καταστήματα

Ξεκάθαρα οι αξιολογήσεις είναι πολύ σημαντικές για όσους κάνουν ψώνια διαδικτυακά. Όμως αυτό που δείχνουν οι έρευνες είναι, ότι διαβάζουμε αξιολογήσεις και όταν ψωνίζουμε στα φυσικά καταστήματα. Στην πραγματικότητα πάνω από το μισό (57%) των καταναλωτών δηλώνουν, ότι διαβάζουν αξιολογήσεις ενόσω ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα για να έχουν μια εκτίμηση των μελλοντικών αγορών.

Από όλες τις γενιές, οι Millenials είναι η γενιά που έχει τα πρωτεία στον έλεγχο των αξιολογήσεων, όσο κάνουν τα ψώνια τους. Το ποσοστό τους ανέρχεται στο 63%. Το αντίστοιχο ποσοστό των Boomers είναι το 1/3 και συγκεκριμένα το 39%. Το 56% της GenX διαβάζει αξιολογήσεις και το αντίστοιχο ποσοστό της GenZ φτάνει στο 54%.

Millenials, GenZ, Boomers και αξιολογήσεις
Millenials, GenZ, Boomers και αξιολογήσεις

Τα reviews έχουν γίνει ένα σημαντικό εργαλείο είτε για τα διαδικτυακά είτε για τα φυσικά καταστήματα.

Reviews όπως λέμε shopping routine

Υπήρχε μια περίοδος που με τις αξιολογήσεις ασχολούνταν εκκεντρικοί άνθρωποι, που οι περισσότεροι τους θεωρούσαμε ‘περίεργους’. Σήμερα όμως οι αξιολογήσεις έχουν γίνει η ρουτίνα μας, κάθε φορά που θα βγούμε για ψώνια σε φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σήμερα σχεδόν όλοι οι καταναλωτές (το 98%) δηλώνουν, ότι οι αξιολογήσεις είναι βασικός παράγοντας στη διαμόρφωση αγοραστικής απόφασης. Πριν αποφασίσουμε να δώσουμε τα λεφτά μας κάπου, βασική κίνηση μας είναι να διαβάσουμε μια αξιολόγηση. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2018 ήταν το 89%

Πλέον διαβάζουμε αξιολογήσεις και ξέρουμε που δίνουμε τα χρήματά μας. Εσείς διαβάσατε όλες τις αξιολγήσεις σας για σήμερα ή είστε έτοιμοι να γράψετε τη δική σας αξιολόγηση;

Image by Fre

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel