Εσείς ξέρετε να ξεχωρίζετε τα fake reviews?

Designed by Freepik

Εσείς ξέρετε να ξεχωρίζετε τα fake reviews?

 

Τα fake reviews καλά κρατούν και μάλιστα έχουν παρουσιάσει αύξηση σε σύγκριση με το 2020. Είδαμε σε προηγούμενο άρθρο κάποιες οδηγίες για να αναγνωρίζετε τις ψεύτικες αξιολογήσεις.

Κι εδώ θα δούμε μερικές ακόμη συμβουλές. Προτού όμως προχωρήσουμε, ας ρίξουμε μια ματιά σε ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικτυακές αξιολογήσεις αλλά και τα fake reviews, που παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις.

·         Η εταιρεία Trustpilot αναγκάστηκε να αφαιρέσει εκατομμύρια ψεύτικες αξιολογήσεις που αναρτήθηκαν στον ιστότοπό της το 2021. Ο συγκεκριμένος ιστοχώρος έχει διπλή λειτουργία: α)καταχώριση αξιολογήσεων, β)εύρεση και εμφάνιση διαθέσιμων στο διαδίκτυο αξιολογήσεων για επιχειρήσεις και προϊόντα.

·         Το 71% των καταναλωτών χαρακτηρίζουν σημαντικές τις διαδικτυακές αξιολογήσεις, όταν ψάχνουν για κατάλυμα για τις διακοπές τους.

·         Από το 2020 τα fake reviews σημειώνουν αύξηση, κάτι που ήταν αναμενόμενο καθώς έκτοτε έχουν αυξηθεί και οι διαδικτυακές αγορές. Από τότε έγινε ξεκάθαρο και στον κλάδο του digital marketing, ότι οι αξιολογήσεις είναι χρήσιμες για όλες τις ιστοσελίδες σε επίπεδο SEO στρατηγικής. Αυτό σημαίνει, ότι εμφανίζονται πιο ψηλά στην Google όταν έχουν περισσότερες θετικές αξιολογήσεις.

Περισσότερες ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις αξιολογήσεις μπορείτε να βρείτε στο άρθρο για το αν στηνΠαγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή κάνουμε αγορές ή γράφουμε αξιολογήσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ρίχνει φως στο τοπίο των παραπλανητικών αξιολογήσεων

Ακόμη μία ένδειξη της διάστασης που έχουν λάβει οι παραπλανητικές αξιολογήσεις είναι η ακόλουθη έρευνα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών των 26 κρατών μελών, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας διεξήγαγαν έρευνα σε 223 μεγάλες ιστοσελίδες για fake reviews. Για την ακρίβεια αναζήτησαν παραπλανητικές αξιολογήσεις καταναλωτών.

Ολόκληρη η έρευνα με τα συμπεράσματά της είναι εδώκι έχει τίτλο: 2021 – sweep on online consumer reviews.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποια από τα ενδιαφέροντα ευρήματα:

·        Για τις 144 από τις 223 σελίδες, που ελέγχθηκαν οι αρχές δεν μπορούσαν να επιβεβαιώσουν, ότι οι επιχειρήσεις έλαβαν επαρκή δράση για τον περιορισμό των fake reviews.

·       Δεν ενημερώνουν πώς συλλέγονται οι πληροφορίες οι 104 από τις 223 ιστοσελίδες.

·       Οι 176 δεν αναφέρουν, ότι οι αξιολογήσεις έναντι πληρωμής δεν επιτρέπονται από την πολιτική τους.

·       118 δεν παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το πώς αποτρέπονται οι αναρτήσεις ψευδών αξιολογήσεων.

Πως να ξεχωρίζουμε τα fake reviews

Από τα παραπάνω είναι σαφές, πόσο οι αξιολογήσεις έχουν μπει στην καθημερινότητά μας, αλλά και πόσο απαραίτητο είναι να βρίσκουμε πραγματικές αξιολογήσεις.

Σε παλιότερη ανάρτησή μας σχετικά με το πως να διαβάζετε αξιολογήσεις εταιρειών είχαμε αναφερθεί στο πως ξεχωρίζουν τα fake reviews. Ας δούμε μερικούς ακόμη τρόπους.

1.       Έσκασαν μήπως πολλές αξιολογήσεις, πολύ σύντομα;

Ύποπτον! Οι ψεύτικες αξιολογήσεις δημοσιεύονται μαζικά σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενίοτε όλες σε μια ημέρα! Ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός 5άστερων αξιολογήσεων, που εκτός από «δουλεύει τέλεια!» δε λένε πολλά, πρέπει να σας κινεί τις υποψίες. Ειδικά μάλιστα αν όλες έγιναν σε μικρό χρονικό διάστημα.

2.       Προσέξτε και τις αρνητικές ψεύτικες αξιολογήσεις

Για να αποφύγουν να αναγνωριστούν ως fake reviews, κάποιες αξιολογήσεις προσπαθούν να εμφανιστούν λιγότερο… «fake». Έτσι αντί για 5 βάζουν 4 αστέρια.

Κάποιες φορές οι αρνητικές αξιολογήσεις χρησιμοποιούνται για να βλάψουν τον ανταγωνισμό. Ωστόσο δεν πρέπει να καταδικάζουμε όλες τις αρνητικές αξιολογήσεις.

3.       Επιλέξτε προσεκτικά από που διαβάζετε τις αξιολογήσεις

Οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες αξιολόγησης είναι πιθανό να περιέχουν παραπλανητικές αξιολογήσεις. Η θετική αναφορά σε έναν δημοφιλή ιστοχώρο με πολύ επισκεψιμότητα είναι χρήσιμη σε επίπεδο SEO, όπως όλες οι εταιρείες ψηφιακού marketing γνωρίζουν. Αυτό σημαίνει, ότι αν υπάρχει για μια εταιρεία θετική αξιολόγηση ανεβαίνει ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Γι’ αυτό τα digital agencies διασφαλίζουν για τους πελάτες τους κριτικές με ψεύτικα προφίλ σε τέτοιες ιστοσελίδες.

Πέραν των γνωστών ιστοτόπων υπάρχουν κι άλλες ιστοσελίδες καταχώρησης αξιολογήσεων, όπως η παρούσα. Μπορείτε να πάρετε μια εικόνα στη σελίδα “Όλες οι Αξιολογήσεις“.
Αν οι αξιολογήσεις υπάρχουν στο πλαίσιο εργασιών ενός digital agency ή εταιρείας digital marketing, είναι πιθανό να βρείτε και αρκετές “στημένες” κριτικές. Επομένως είναι χρήσιμο να επιδιώκει κάποιος να βρει αξιολογήσεις από ιστοσελίδες, όπου αυτό -οι κριτικές δηλαδή- είναι το αποκλειστικό αντικείμενό τους. Όσο για το αν σας εκφράζουν οι αξίες μιας ιστοσελίδας, δεν έχετε παρά να διαβάσετε το περιβόητο “Σχετικά με εμάς“.  Άλλωστε μέρος των υποχρεώσεων του ενήμερου καταναλωτή είναι και το διάβασμα.
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik

2 Comments

  1. […] Η κατάσταση έχει παρεκτραπεί με τις ψεύτικες αξιολογήσεις, επίσης γνωστές ως fake reviews, σε βαθμό που και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέλαβε δράση. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα πορίσματα στον οδηγό για να ξεχωρίζετε τα fake reviews. […]

Comments are closed.

Trending #cancel

Δεν υπάρχει τρέχον #cancel