Pos kanoume psonia Infographic-experiencefirst.gr
Influencers, αξιολογήσεις και παραδοσιακά media επηρεάζουν το πως κάνουμε ψώνια!
Έχετε αναρωτηθεί πως κάνουμε ψώνια εμείς οι καταναλωτές; Influencers, ψηφιακή επανάσταση και κάπου μέσα σε αυτά βρίσκουν χώρο και τα παραδοσιακά Μέσα ενημέρωσης. Αναμειγνύονται με τις αξιολογήσεις και όλα μαζί συνθέτουν το μωσαϊκό του πως κάνουμε ψώνια.
Στο παρακάτω infographic, είναι ξεκάθαρο, ότι όπως οι διαδικτυακές αγορές είναι πια μέρος της καθημερινότητας, έτσι είναι και οι αξιολογήσεις.
INFOGRAPHIC ΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΨΩΝΙΑ
Ακολούθως επεξηγούμε τι μας επηρεάζει στο πως κάνουμε ψώνια βάσει των ερευνών, που μπορείτε να διαβάσετε ακολουθώντας τους συνδέσμους.
DATA 1: Θετικές αναφορές σημαίνει αξιοπιστία μιας επιχείρησης
Τα παραδοσιακά Μέσα παραμένουν επιδραστικά στο πως κάνουμε ψώνια ισχυρίζεται το Businesswire. Παρά την ψηφιακή επανάσταση 7 στους 10 (67%) καταναλωτές στις ΗΠΑ ισχυρίζονται, ότι αν έψαχναν μια επιχείρηση στο Google κι εμφανίζονταν θετικά άρθρα, θα ψώνιζαν από αυτή την επιχείρηση.
Αυτό δείχνει, ότι η αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά Μέσα είναι ακόμη ισχυρή.
DATA 2: Διαβάζουμε αρνητικές και θετικές αξιολογήσεις πριν τα ψώνια
Οι αξιολογήσεις έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στο πως κάνουμε ψώνια συγκριτικά με τις συστάσεις από συγγενείς και φίλους, την επωνυμία του προϊόντος ή τα δωρεάν μεταφορικά έξοδα.
Η μελέτη PowerReviews αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τις αγοραστικές συνήθειες και το πως στηρίζονται σε γνήσιες αξιολογήσεις από πραγματικούς χρήστες (επιβεβαιωμένες αγορές). Αυτό ισχυρίστηκε ο Matt Moog, Chief Executive Officer του PowerReviews.
DATA 3: Οι influencers μας επηρεάζουν στο πως κάνουμε τα ψώνια;
Το εντυπωσιακό 49% των καταναλωτών βασίζεται στις συστάσεις των ψηφιακών γκουρου, των influencers, όταν πρόκειται να αποφασίσει για μελλοντική αγορά. Όταν μιλάμε για τη συμπεριφορά των καταναλωτών και το πως κάνουμε ψώνια είναι γνωστό, ότι η γνώμη των άλλων έχει τεράστια επίδραση.
https://zipdo.co/statistics/consumer-behaviour/
DATA 4: Πόσες αξιολογήσεις πριν μια αγορά;
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μέρος της αγοραστικής ρουτίνας μας το να διαβάζουμε αξιολογήσεις πριν την επόμενη αγορά. Το 2021 σχεδόν το 70% όσων έκαναν τα ψώνια τους διαδικτυακά διαβάζουν από 1 έως 6 αξιολογήσεις πριν κάνουν μια αγορά, σύμφωνα με τον Koen van Gelder.
Λιγότερο από 1 στους 10 δε διαβάζει αξιολογήσεις πριν μια αγορά. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν με σαφήνεια, ότι οι αξιολογήσεις έχουν ζωτικό ρόλο στο πως κάνουμε ψώνια.
https://www.statista.com/statistics/1020836/share-of-shoppers-reading-reviews-before-purchase/
DATA 5: Εμπιστευόμαστε γνωστούς ή αγνώστους στο διαδίκτυο;
Ακόμη μια αξιοσημείωτη τάση δείχνει, ότι ενώ το 76% των καταναλωτών χρησιμοποιούν τα social media για να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους (Sheraton Survey, 2010), υπάρχει κι ένα 92% χρηστών του διαδικτύου, που διαβάζουν αξιολογήσεις προϊόντων. Από την άλλη το 89% ομολογεί, ότι οι αξιολογήσεις τους επηρεάζουν στο πως κάνουν ψώνια.
Επίσης το 90% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις αξιολογήσεις των γνωστών του όταν τις δει στο διαδίκτυο. Ωστόσο το 70% εμπιστεύεται και τις απόψεις αγνώστων χρηστών (Econsultancy, 2009).
Μάλιστα σύμφωνα με τη Nielsen (2012), μετά τις συστάσεις φίλων και συγγενών, οι αξιολογήσεις είναι το πρώτο πράγμα που μας επηρεάζει στο πως κάνουμε ψώνια. Αυτό μαρτυρά, πως το αν γνωρίζουμε όσους γράφουν αξιολογήσεις ή όχι επηρεάζει και το κατά πόσο τις λαμβάνουμε υπόψη, όταν κάνουμε αγορές.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969698917306070
Κάντε κι εσείς σήμερα το πρώτο βήμα, αν μετά από όλα αυτά θέλετε κι εσείς να γράψετε αξιολογήσεις.
Αν παρόλα αυτά θέλετε λίγη ακόμη έμπνευση, επισκεφθείτε τη σελίδα μας με όλες τις αξιολογήσεις.
Πηγή γραφημάτων: Designed by Freepik