Πως να γράψω αξιολογήσεις: Tip και παραδείγματα
Επισκεφθήκατε μια επιχείρηση, μείνατε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι και σκέφτεστε να γράψετε αξιολόγηση να το μάθει ο κόσμος όλος! Σύντομα όμως απορείτε, πως να γράψω αξιολογήσεις; Μένετε λοιπόν να κοιτάζετε τον κέρσορα να αναβοσβήνει και παραιτείστε από κάθε προσπάθεια. Έτσι όμως εμποδίζετε κι άλλους να μάθουν αυτή τη σπουδαία επιχείρηση.
Κι αν είστε στον αντίποδα όσων είχαν δυσάρεστη εμπειρία, δε βοηθάτε τους άλλους υποψήφιους πελάτες, να αποφύγουν μια αρνητική εμπειρία. Αν κι εσείς απορείτε πως να γράψω αξιολογήσεις, δείτε παρακάτω την πρώτη από μια σειρά συμβουλών που θα ακολουθήσουν, αλλά και παραδείγματα για να αντλήσετε έμπνευση.
Θυμηθείτε. Με τις αρνητικές εμπειρίες βοηθάτε και μια επιχείρηση να γίνει καλύτερη και άλλους πελάτες να αποφύγουν κακοτοπιές. Από την άλλη με τις θετικές επιβραβεύετε την αγαπημένη σας επιχείρηση συνεισφέροντας στο να την μάθουν κι άλλοι. Άλλωστε και οι έρευνες συνηγορούν, ότι οι περισσότεροι πριν κάνουν μια αγορά, διαβάζουν πρώτα reviews στο διαδίκτυο.
Χρήσιμο tip για χρήσιμες αξιολογήσεις
Αν κι εσείς απορείτε, πως να γράψω αξιολογήσεις διαβάστε τις συμβουλές και παραδείγματα, που θα σας δώσουν ιδέες.
Φανείτε υπερβολικά παρατηρητικοί!
Τις περισσότερες φορές όταν αποφασίσουμε να γράψουμε μια αξιολόγηση, είμαστε παρορμητικοί. Ειδικά στην περίπτωση που είχαμε μια απογοητευτική εμπειρία. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει αξιολογήσεις, που περιέχουν υπερβολές ή περιττές (και πάντως όχι ιδιαίτερα χρήσιμες) περιγραφές. Έτσι όμως δε βοηθάμε τους άλλους να βγάζουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι καθένας βλέπει από διαφορετική σκοπιά κάθε εμπειρία. Κάτι που ενοχλεί τον ένα, δεν είναι πρόβλημα για τον άλλο. Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν, όταν εστιάζω στο πως να γράψω αξιολογήσεις, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη την εμπειρία μας από την αρχή ως το τέλος.
- Δίνουμε σημασία σε κάθε στάδιο της εξυπηρέτησής μας και σε όλη τη διάρκεια της εμπειρίας μας.
- Σημειώνουμε ποιοι παράγοντες έκαναν την εμπειρία μας αδιάφορη, θετική ή αρνητική.
- Σε αυτό το σημείο να πούμε, ότι και οι φωτογραφίες είναι χρήσιμες. Αφενός ίσως σας βοηθούν να θυμάστε καλύτερα την εμπειρία, αφετέρου βοηθούν και τους άλλους.
Πως να γράψω αξιολογήσεις – Παράδειγμα για εξυπηρέτηση σε εστιατόριο
Θετική αξιολόγηση:Επισκεφθήκαμε με την οικογένειά μου το εστιατόριο «Χ» την Πέμπτη το απόγευμα. Ήταν ώρα που στο μαγαζί είχε πολύ κίνηση. Ωστόσο οι υπάλληλοι μας καλωσόρισαν ευγενικά, ήταν πάντα εξυπηρετικοί και ανταποκρίνονταν άμεσα σε ότι χρειαζόμασταν. Έλυσαν κάθε απορία μας για το μενού και μας έκαναν προτάσεις ειδικά για τα παιδιά. Στο τέλος του γεύματος μας πρόσφεραν από ένα κέρασμα και έφεραν την απόδειξη.
Αρνητική αξιολόγηση: Επισκεφθήκαμε το «Χ» εστιατόριο με την οικογένειά μου την Πέμπτη το απόγευμα. Ήταν ώρα αιχμής και οι σερβιτόροι έτρεχαν να μας εξυπηρετήσουν όλους. Μας σέρβιραν τα 2 από τα 4 κυρίως πιάτα που είχαμε παραγγείλει με αποτέλεσμα, να περιμένουμε μέχρι να φέρουν τα υπόλοιπα, τα πρώτα να έχουν κρυώσει. Παρότι οι σερβιτόροι κατέβαλαν φιλότιμοι προσπάθεια, ήταν αρκετά αγχωμένοι, κάτι που στέρησε την αίσθηση ηρεμίας και όμορφης ατμόσφαιρας. Στο τέλος μας έφεραν κέρασμα. Δεν έφεραν όμως απόδειξη, αλλά το δελτίο παραγγελίας.
Θέλετε κι άλλη έμπνευση; Δείτε παραδείγματα από αξιολογήσεις εστιατορίου εδώ.
Παράδειγμα για εξυπηρέτηση σε γιατρό
Θετική αξιολόγηση: Χρειάστηκε εκτάκτως να επισκεφθώ οδοντίατρο, η γέφυρα ξεκόλλησε και καθώς η δική μου γιατρός έλειπε με άδεια. Παρότι δεν ήμουν πελάτισσα, η κυρία Χ. με εξυπηρέτησε άμεσα. Ήταν πολύ ευγενική. Ρώτησε το ιστορικό μου, έφτιαξε τη γέφυρα και μου έδωσε τη συμβουλή της. Έδειξε ενδιαφέρον -το τονίζω- παρά το ότι δεν είμαι πελάτισσα και συνεργάζομαι με άλλη γιατρό.
Αρνητική αξιολόγηση: Χρειάστηκε εκτάκτως να επισκεφθώ οδοντίατρο, η γέφυρα ξεκόλλησε και καθώς η δική μου γιατρός έλειπε με άδεια. Ο γιατρός βρήκε μεν χώρο και για μενα στα ραντεβού του. Έφτιαξε προσωρινά τη γέφυρα, αλλά όχι με ιδιαίτερη επιμέλεια. Με χρέωσε υπερβολικά για τη συγκεκριμένη δουλειά, όχι απλή επίσκεψη και η γέφυρα ξεκόλησε ξανά.
Δείτε στην επόμενη ανάρτηση, πως να γράψετε αξιολογήσεις αφήνοντας το συγγραφικό σας δαιμόνιο ελεύθερο!
Μέχρι τότε, κάντε προθέρμανση γράφοντας αξιολογήσεις εδώ.
Πηγή φωτογραφίας άρθρου: Designed by Freepik