Ψεύτικες αξιολογήσεις Google: Τι επηρεάζει την κρίση μας;
Υπάρχουν τα πληρωμένα προφίλ και υπάρχουν κάποιοι από εμάς που ασυνείδητα γράφουμε ψεύτικες αξιολογήσεις Google. Θα μου πεις τώρα: «Τι πάει να πει άθελα; Δεν ξέρω, πότε λέω ψέμματα και πότε αλήθεια;». Το πότε γράφουμε ειλικρινείς αξιολογήσεις, το ξέρουμε.
Αυτό που δεν ξέρουμε είναι, ότι πολλές φορές η κρίση μας για το αν κάτι είναι καλό ή όχι επηρεάζεται από ένα σωρό πράγματα, που δεν ξέρουμε. Είδαμε και στο προηγούμενο άρθρο, ότι μπορεί να γράψεις ψεύτικα reviews αν είσαι υπό την επήρεια… μουσικής.
Γνωρίζεις όμως, ότι ο ρυθμός της μουσικής ή το είδος που προτιμάς μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη γνώμη σου; Επίσης σίγουρα έχεις ακούσει τη διάσημη ρήση του θυμόσοφου λαού μας «Ό,τι πληρώσεις παίρνεις». Λοιπόν αυτή η αντίληψη, αν έδωσες πολλά ή λίγα για ένα προϊόν/ υπηρεσία, επηρεάζει και το πως αξιολογείς αυτά που αγόρασες. Κι αν δεν τα γνώριζες όλα αυτά μην ανησυχείς. Τα εξηγούμε παρακάτω.
Μήπως σε συνεπήρε ο ρυθμός της μουσικής;
Σίγουρα στο μανάβικο της γειτονιάς σε εξυπηρέτησαν αργά ή απλώς ήταν αργός ο ρυθμός της μουσικής, που έπαιζε; Και τι σχέση έχει το ένα με το άλλο, απορείς εύλογα. Ύστερα γράφεις άθελά σου ψεύτικες αξιολογήσεις Google και τους χαντακώνεις τους ανθρώπους! Έλα όμως που το tempo ενός τραγουδιού έχει σχέση με το αν έχουμε συναίσθηση του χρόνου;
Η διάθεση και το συναισθήματα που εμπνέει ένα μουσικό κομμάτι καθορίζονται από χαρακτηριστικά, όπως ο ρυθμός, ο τόνος, ο ήχος γενικότερα. Μεταξύ αυτών ο ρυθμός της μουσικής είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό, που μας επηρεάζει. To tempo, ο ρυθμός της μουσικής, είναι η ταχύτητα στην οποίο παίζεται κάθε κομμάτι μουσικής.
Έρευνα του 2019 έδειξε, ότι ο ρυθμός της μουσικής που ακούγεται στο υπόβαθρο επηρεάζει τον ρυθμό δράσης των καταναλωτών. Για παράδειγμα όταν ακούμε γρήγορα κομμάτια, αυξάνεται ο ρυθμός που τρώμε, που περπατάμε, που οδηγούμε. Αισθανόμαστε σαν να βιαζόμαστε περισσότερο. Αντίθετα όταν είμαστε σε ένα μαγαζί με απαλή, αργή μουσική περνάμε περισσότερο χρόνο. Αυτό συμβαίνει, γιατί παίρνουμε τον χρόνο μας να ψάξουμε μια σειρά από προϊόντα.
Μήπως οι μουσικές προτιμήσεις σε ωθούν ψεύτικα reviews;
Οι άνθρωποι τείνουν να προτιμούν μουσική που δεν είναι ούτε περίπλοκη (δύσκολη να την παρακολουθήσουν) ούτε πολύ απλή, προβλέψιμη. Αντλούμε μεγαλύτερη ικανοποίηση, όταν δεν κινούμαστε στα άκρα αλλά στο μέσο.
Πως αυτό μεταφράζεται στη μουσική; Προτιμάμε και ταυτιζόμαστε με ηχητικά ερεθίσματα, που δεν είναι υπερβολικά αργά, δηλαδή ανιαρά, αλλά ούτε και σύνθετα, ώστε να μας μπερδεύουν. Η χρυσή τομή είναι το μέσον. Διαφορετικά θα απορρίπταμε ως βαρετούς τους οικείους ήχους και ως ακατανόητους τους σύνθετους.
Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα θα ήταν να χάσουμε κάθε ενδιαφέρον. Έτσι θα καταλήγαμε να γράψουμε ψεύτικες αξιολογήσεις Google θεωρώντας, αδιάφορη την εξυπηρέτηση χωρίς να καταλαβαίνουμε, ότι φταίει η μουσική.
Με δυο λόγια η μουσική μπορεί να επηρεάζει την κρίση του καταναλωτή σχετικά με το περιβάλλον μιας επιχείρησης. Αποτέλεσμα ασυνείδητα να καταλήξετε να γράφετε ψεύτικες αξιολογήσεις Google. Έτσι την επόμενη φορά που θα νιώσετε, ότι φάγατε και θέλετε να φύγετε αμέσως ή βιάζεστε να εξυπηρετηθείτε ή ότι κάτι στην εξυπηρέτηση δεν προχωρούσε όπως θα έπρεπε, προσπαθήστε να θυμηθείτε τι μουσική έπαιζε εκείνη την ώρα.
Έδωσες μήπως πολλά περισσότερα απ’ ότι συνηθίζεις για μια αγορά;
Ας δούμε τώρα και τα ασυνείδητα «παιχνίδια» των αριθμών. Συγκεκριμένα ο πρώτος αριθμός που θα τύχει να δούμε μια δεδομένη στιγμή επηρεάζει την κρίση μας ως προς την αξία ενός πράγματος. Αυτό υποστηρίζει έρευνα των Dan Ariely & George Loewenstein & Drazen Prelec, 2003. Και για να το κάνουμε πιο σαφές.
Στην παραπάνω έρευνα ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, μεταξύ αυτών και το ΑΜΚΑ τους. Ως εδώ όλα καλά. Μετά τους ζητήθηκε να εκτιμήσουν την αξία διαφόρων προϊόντων, όπως ενός κρασιού. Ίσως δε γνώριζαν ακριβώς πόσο κάνει ένα μονοποικιλιακό μερλό (merlot), αλλά τέλος πάντων ξέρουν πόσο κάνει ένα καλό κρασί γενικά.
Έτσι λοιπόν όσων το ΑΜΚΑ έληγε σε νούμερα μεγαλύτερα του 80, ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 20$ για ένα κρασί. Στον αντίποδα όσων τελείωνε σε νούμε κάτω του 20, εκτιμούσαν το κρασί ως φθηνότερο των 20$. Το καλύτερο;
Ακόμη κι όταν ενημέρωσαν τους συμμετέχοντες, ότι επηρεάστηκαν στην κρίση τους από τον τελευταίο αριθμό, που είδαν (το ΑΜΚΑ τους που έγραψαν στο χαρτί για χάρη της έρευνας), εκείνοι το αρνήθηκαν και αξιολόγησαν με τον ίδιο τρόπο το κόστος του κρασιού.
Μην το κάνεις για σενα. Κάντο για τους άλλους!
Τι σχέση έχουν όλα αυτά τώρα με τις ψεύτικες αξιολογήσεις Google θα απορήσεις και πάλι. Αν προτού γράψεις μια αξιολόγηση έχεις δει, επεξεργαστεί λογαριασμούς, πληρωμές ή διάφορα νούμερα, αυτά θα επηρεάσουν την κρίση σου ως προς την αξία του προϊόντος/ υπηρεσίας που πλήρωσες.
Κι ακόμα χειρότερα σκέψου, ότι αν κάτι δεν το πληρώνεις, δεν το εκτιμάς. Αυτά τα λέμε κι αναλυτικά στο άρθρο για τη δύναμη που έχουν αληθινά και ψεύτικα reviews. Πόσο σου κοστίζει να γράψεις μια αξιολόγηση; Τίποτα! Άρα ποια η σημασία που της αποδίδεις ή πόσο ισχυρό είναι το κίνητρό σου να γράψεις αξιολογήσεις, όταν δε σου κοστίζει κάτι; Κι αν ενίστασαι, σκέψου πότε ήταν η τελευταία φορά.
Αν όμως σκεφτόσουν, ότι βοηθάς μια επιχείρηση να συνεχίσει να λειτουργεί ή και να αυξάνει τα έξοδά της αποκτώντας πελάτες μέσα από τις θετικές σου αξιολογήσεις, θα έγραφες πιο συχνά. Αντίστοιχα αν σκεφτόσουν, ότι γράφοντας για κακή εμπειρία βοηθάς κι άλλους καταναλωτές εκεί έξω από το να χάσουν τα λεφτά τους, πάλι θα είχες ισχυρότερο κίνητρο.
Τι λες είσαι έτοιμοις να μοιραστείς τις εμπειρίες σου; Γράψε εδώ.
Κι αν θέλεις λίγο χρόνο κι έμπνευση, δες όλες τις αξιολογήσεις μας.
Image by diana.grytsku on Freepik