Θέλεις ιδέες για ψώνια το Πάσχα; Δες που ξοδεύουν οι περισσότεροι!
Ποια black Friday και Χριστούγεννα; Οι περισσότεροι περιμένουν να κάνουν ψώνια το Πάσχα! Η γιορτή της άνοιξης εκτόπισε τις γνωστές περιόδους που ξοδεύουν οι περισσότεροι καταναλωτές. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει στο thinkwithgoogle η γνωστή εταιρεία Rituals ύστερα από έρευνα, που έκανε για τις τάσεις στους καταναλωτές.
Όσοι επισκέπτεστε τα σούπερ μάρκετ και σε μέρες, που δεν είναι αιχμής, παρατηρήσατε ίσως κάτι παράδοξο. Από τον φετινό Ιανουάριο μέχρι και τις Απόκριες η κίνηση στα σούπερ μάρκετ ήταν περιορισμένη. Μάλιστα όσοι πήγαιναν, δεν έκαναν πολλά ψώνια. Ειδικά φέτος, όπως μαρτυρούν και έμποροι, στην black Friday οι καταναλωτές δεν ψώνισαν. Τα Χριστούγεννα επίσης η κίνηση ήταν περιορισμένη, το ίδιο και στις χειμερινές εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Πληθωρισμός, ακρίβεια, αβέβαιες πολιτικές συνθήκες είναι το εκρηκτικό μείγμα, που κρατάει το χέρι στις τσέπες μας. Ίσως η παραπάνω έρευνα που μιλά για πρόθεση των καταναλωτών να κάνουν ψώνια το Πάσχα για το 2025 να είναι η ευχή των marketers και η προτροπή της Google. Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι η μεγάλη πολυεθνική κερδίζει από τις διαφημίσεις.
Η αναζήτηση λαμπάδας ξεκινά από… τα Φώτα!
Για την ακρίβεια πριν τη γιορτή των Φώτων! Εργαστήριο μελισσοκομίας, που εμπορεύεται προϊόντα μέλισσας, όπως μέλι, πρόπολη, κηραλοιφές και φυσικά, χειροποίητα κεριά, δέχτηκε την πρώτη του παραγγελία για λαμπάδα από κερί μέλισσας (φυσικό ή σε διάφορες αποχρώσεις) από τις 5 Ιανουαρίου!
Προφανώς αυτός δεν είναι ο κανόνας. Αλλά το γεγονός, ότι στο ίδιο εργαστήριο οι παραγγελίες για λαμπάδες το Πάσχα του 2024 ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο, ενώ φέτος τον Ιανουάριο, ίσως επιβεβαιώνει την τάση, που αναφέρει παραπάνω και η Google. Πραγματικά δηλαδή οι περισσότεροι σκοπεύουν να κάνουν ψώνια το Πάσχα αντί για άλλες γιορτές.
Αν είστε της τελευταίας στιγμής, αυτό δε σημαίνει, ότι δε θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε για να αγοράσετε. Άλλωστε υπάρχουν και όσοι κάνουν τα ψώνια τους 2-3 εβδομάδες πιο πριν. Αυτό δηλαδή υποστηρίζουν τα στατιστικά που δημοσιεύει για τις αγοραστικές τάσεις του Πάσχα 2025 το chicory.co. Επίσης υπάρχει και το 27% που κάνει τα ψώνια το Πάσχα μια βδομάδα πριν.
Τι πουλάει περισσότερο το Πάσχα;
Όχι, εδώ δεν έχει εκπλήξεις. Τα τσουρέκια και τα σοκολατένια αυγά πρωταγωνιστούν, αλλά εκτός αυτών υπάρχουν κι άλλες κατηγορίες αγαθών, που οι πωλήσεις τους αυξάνονται. Ας δούμε τα πιο δημοφιλή ψώνια το Πάσχα.
- Γλυκά και Σοκολάτες
Τα γλυκά γενικότερα, με τα τσουρέκια και τα σοκολατένια αυγά στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων, είναι οι αδιαφιλονίκητοι νικητές των πασχαλινών αγορών.
- Τρόφιμα για τα Πασχαλινά εδέσματα
Μπορεί να έχουμε εξοικειωθεί πια με το brunch, τα smoothies και άλλες ξενόφερτες συνήθειες, αλλά αυτό δεν αλλάζει μια σταθερά: το Πασχαλινό τραπέζι! Έτσι στα ψώνια το Πάσχα κυρίαρχη θέση έχουν διάφορα προϊόντα για την ετοιμασία του τραπεζιού της Ανάστασης αλλά και της ημέρας του Πάσχα.
-
Δώρα Πάσχα και παιχνίδια
Από τα ψώνια του Πάσχα δε θα μπορούσαν να λείπουν τα παιχνίδια, αφού είναι υποχρέωση κάθε νονού/ νονάς, που αγαπά το βαφτιστήρι να παίρνει και το δέον παιχνίδι με τη λαμπάδα. Όσο για τους ενήλικες κάποιο δώρο θα πάρουν κι εκείνοι. Όλο και σε κάποιο σπίτι θα βρεθούμε καλεσμένοι ή φιλοξενούμενοι, οπότε τηρώντας του τύπους, τα δώρα Πάσχα έχουν την τιμητική τους.
Από ένα καλάθι με Πασχαλινά διακοσμητικά και γλυκά μέχρι κρασιά και ποτά ή δώρα για τους εορτάζοντες, που δεν είναι και λίγοι τις μέρες αυτές και οι μεγάλοι εισπράττουν δώρα. Άλλωστε αρκεί να φωνάξετε «Γιώργο» ή «Λάμπρο» αναλόγως την περιοχή και θα δείτε πόσα κεφάλια θα γυρίσουν!
- Ρούχα
Η γιορτή της άνοιξης προσφέρεται ως μια πρώτης τάξης ευκαιρία να απομακρύνουμε τα χειμωνιάτικα και να ανανεώσουμε την γκαρνταρόμπα μας. Έτσι τα παστέλ φορέματα και τα ανοιξιάτικα κοστούμια έχουν την τιμητική τους αυτές τις μέρες.
- Εποχικά είδη, λουλούδια και διακόσμηση
Είτε στολίζετε με πασχαλινά το σπίτι σας είτε όχι, στα ψώνια το Πάσχα σημαντικό μερίδιο έχουν και τα εποχικά είδη διακόσμησης. Από ένα βάζο σε παστέλ αποχρώσεις μέχρι διακοσμητικά μαξιλάρια σε ζωηρές αποχρώσεις, όλο και κάτι ψωνίζουμε για να δώσουμε μια νότα φρεσκάδας στο σπίτι.
Ποιος ξοδεύει τα πιο πολλά στη γιορτή αυτή;
Δύο ομάδες κυριαρχούν στα ψώνια το Πάσχα. Από τη μια έχουμε τους νεότερους με αγοραστική δύναμη Millenials και Gen Z, που πρωτοστατούν στα πασχαλινά ψώνια. Αρχικά διαπιστώνεται, ότι τα ψώνια τους το Πάσχα δεν αφορούν μόνο υλικά αγαθά, αλλά λόγω καλού καιρού και εμπειρίες, όπως τα ταξίδια. Αγοράζουν και online και σε φυσικό κατάστημα και μοιράζονται τις αγορές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό με τη σειρά του ενισχύει τις πωλήσεις στη διάρκεια του Πάσχα.
Η άλλη ομάδα που διαθέτει επαρκή ποσά για τα ψώνια το Πάσχα είναι οι γονείς με παιδιά. Σύμφωνα με το National Retail Federation της Αμερικής οι γονείς με μικρά παιδιά κάνουν γενναίες καταθέσεις στα παιχνιδάδικα, στην προετοιμασία γευμάτων και φυσικά σε ανοιξιάτικες ενδυματολογικές επιλογές. Πρόκειται κυρίως για άτομα ηλικίας 35-44 που αγοράζουν δώρα, ως νονοί, και ρούχα ως γονείς.
Όπως συνηθίζουμε να λέμε από το blog του experiencefirst.gr, δεν πάμε για ψώνια αν πρώτα δεν έχουμε διαβάσει αξιολογήσεις. Οπότε δείτε εδώ όλες μας τις αξιολογήσεις.
Αν πάλι ήδη έχετε κάνει κάποιες αγορές, μην κρατάτε τη γνώση για τον εαυτό σας! Γλιτώστε άλλους από κακές αγορές ή ενισχύστε επιχειρήσεις, που σας εξυπηρέτησαν άψογα γράφοντας εδώ.
Image by Freepik